۲۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۲
پیش بینی کاهش ۲۰ درصدی قیمت دلار با توزیع واکسن کرونا
بانک آمریکایی پیش بینی کرد؛

پیش بینی کاهش ۲۰ درصدی قیمت دلار با توزیع واکسن کرونا

سیتی بانک آمریکا در گزارشی اعلام کرد ممکن است نرخ جهانی دلار دستخوش تغییرات کاهشی شود.

بازار؛ گروه فارکس/بورس: سیتی‌بانک روز دوشنبه اعلام کرد توزیع گسترده واکسن‌ها برای مبارزه با ویروس کرونا و تسهیلات پولی جاری می‌تواند سال آینده دلار آمریکا را تا ۲۰ درصد ضعیف کند.

بانک ایالات متحده در گزارشی تحقیقاتی گفت: "هنگامی که واکسن‌های قابل توزیع و پایدار به بازار عرضه شوند، ما معتقدیم که این پیشرفت بعدی، روند نزولی ساختاری دلار را که انتظار داریم کاتالیز خواهد کرد.""با توجه به این شرایط، احتمال ضرر دلار وجود دارد که در سال ۲۰۲۱ بالغ بر ۲۰٪ کاهش می‌یابد."

کمپانی مودرنا روز دوشنبه گفت بر اساس داده‌های موقت آزمایش بالینی، واکسن آزمایشی آن ۹۴.۵٪ در جلوگیری از ویروس کووید-۱۹ مؤثر بوده و به عنوان دومین شرکت آمریکایی بود که در یک هفته گزارش می کند که نتایج بسیار فراتر از انتظارات است.

پیش بینی دلار نزولی سیتی‌بانک علیرغم این واقعیت صورت گرفته که بانک مرکزی ایالات متحده حتی اگر انتظارات تورم با بهبود اقتصاد افزایش یابد، به تسهیل سیاست خود ادامه خواهد داد، بنابراین اجازه می دهد تا منحنی عملکرد ایالات متحده شیب‌دار شود.

این بانک با اشاره به شاخص سهام اس‌اندپی ۵۰۰  و دلار آمریکا نوشت: این امر برای فارکس مهم است، چون وقتی سرمایه گذاران به سمت ارزش تغییر جهت می‌دهند، با توجه به ارزش‌گذاری SPX و USD در مقابل سایر کشورهای جهان، به طور فزاینده‌ای از ایالات متحده خارج می‌شوند."

اس‌اندپی ۵۰۰ (به انگلیسی S&P ۵۰۰؛ مخفف عبارت Standard and Poor's Index) فهرستی است از ۵۰۰ سهام برتر در بازار بورس سهام نیویورک و نزدک. از این فهرست جهت قیاس در معاملات، خرید و فروش سهام و نیز جهت ارزیابی عملکرد شرکت‌های بزرگ استفاده می‌شود و از این لحاظ با فهرست فرچون ۵۰۰ تفاوت دارد.

کد خبر: ۵۴٬۷۵۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha