۲۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۲
تگرگ ۹ میلیارد تومان خسارت به کشاورزی جیرفت وارد کرد
فرماندار جیرفت:

تگرگ ۹ میلیارد تومان خسارت به کشاورزی جیرفت وارد کرد

کرمان- عطاپور وزیری، فرماندار جیرفت از بارش شدید تگرگ در جیرفت خبر داد و گفت: تگرگ بیش از ۹ میلیارد تومان خسارت برای کشاورزان این شهرستان به دنبال داشت.

ابوذر عطاپور وزیری در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: بارش تگرگ از یک سو و سیلاب از سوی دیگر بخش کشاورزی و زیرساختی شهرستان جیرفت را دچار مشکل کرد.

وی  افزود: خسارت‎‌های وارد شده در بخش‌های مختلف قابل توجه است اما بیشترین میزان خسارت به بخش کشاورزی این شهرستان وارد شده است.

فرماندار جیرفت با اشاره به اینکه بیشترین میزان بارش‌ها مربوط به بخش اسماعیلی جیرفت بوده است، عنوان کرد: بیشترین خسارت نیز به این بخش وارد شده است.

عطاپور وزیری ادامه داد: میزان خسارت‌های وارد شده در بخش کشاورزی و برخی زیرساخت‌های این بخش توسط کارشناسان ۹ میلیارد تومان برآورد شده که این میزان در بخش اسماعیلی بالغ بر ۶ میلیارد تومان گزارش شده است.

وی یادآور شد: سیل‌بندها در مناطق مختلف شهرستان جیرفت به ویژه بخش اسماعیلی خسارت‌های جدی دیده‌اند که بسیاری از آنها نیازمند احداث مجدد هستند.

فرماندار جیرفت همچنین از بارش برف در برخی مناطق این شهرستان خبر داد و گفت: کشاورزان پیگیر توصیه‌های کارشناسان هواشناسی و ستاد مدیریت بحران باشند تا میزان خسارت‌ها به کمترین میزان ممکن برسد.

وی با اشاره به اینکه جیرفت قطب کشاورزی استان کرمان و منطقه جنوب شرق کشور به شمار می‌رود، عنوان کرد: به طور قطع خسارت به بخش کشاورزی، مشکلاتی در زمینه تامین برخی محصولات در فصل برداشت به دنبال خواهد داشت.

کد خبر: ۵۴٬۷۳۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha