۲۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۵
رئیس جمهور موظف به اعمال سیاست حمایتی جهت جبران خسارت مردم در بورس است
نماینده مردم مسجد سلیمان در مجلس:

رئیس جمهور موظف به اعمال سیاست حمایتی جهت جبران خسارت مردم در بورس است

قندعلی، نماینده مردم مسجد سلیمان در مجلس با انتقاد از اینکه دولت سرمایه گذاری مردم در بورس را کم ریسک قلمداد کرده بود، از رئیس جمهور خواست تا با اعمال سیاست های حمایتی به دور از تبلیغات در جهت جبران خسارت های مردم در بورس اقدام کند.

به گزارش بازار به نقل از خانه‌ملت، علیرضا ورناصری قندعلی در نشست علنی امروز (سه شنبه، ۲۷ آبان ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خطاب به رئیس جمهور بنابر اصل ۲۲ قانون اساسی، گفت: بنابراین اصل قانون جان، مال، مسکن و حیثیت مردم مصونیت دارد و جنابعالی بنا بر اصل ۱۱۳ قانون اساسی بعد از رهبری به عنوان عالی ترین مقام کشور مکلف به اجرای قانون اساسی هستید.

نماینده مردم مسجدسلیمان و لالی و هفتگل و اندیکا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: شما با ایجاد فضای تبلیغاتی از بورس به عنوان مکانی بدون ریسک باعث شدید سهامداران خرد که طیف غالب جامعه را تشکیل می دهند از بورس به عنوان بازاری با ماهیت ریسک آمیز به بازاری کم ریسک یا بدون ریسک قلمداد کرده و تمام سرمایه شان را در بورس عرضه کنند.

وی تصریح کرد: درست است که نوسانات و اصلاح ذات بازار سرمایه است اما شما به کرات با ارزیابی مثبت بازار سرمایه که متضمن پیش بینی های نادرستی بود موجب هدایت نقدینگی به بورس شده و در عمل برای خود و دولت ایجاد تعهد کرده اید.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم خاطرنشان کرد: بسیاری از مردم ایران که از کسب درآمد در وضعیت اقتصادی کنونی ناامید شده بودند سرمایه خود را در بورس سرمایه گذاری کردند تا از مشکلاتشان بکاهند اما با ریزش بورس دارایی زندگی شان را از دست داده اند.

ورناصری در پایان خطاب به رئیس جمهور، تاکید کرد: شما به عنوان خادم مردم وظیفه دارید جبران مافات کنید و با سیاست های حمایتی، اجرایی به دور از تبلیغات از روند فقیر شدن طبقه متوسط ممانعت کرده و اعتبار خدشه دار شده مردم نجیب را برگردانید.

کد خبر: ۵۴٬۶۹۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha