۲۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۵
افزایش ۳ برابری تولید مواد ضدعفونی در شهرک های صنعتی آذربایجان‌شرقی
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان شرقی خبر داد

افزایش ۳ برابری تولید مواد ضدعفونی در شهرک های صنعتی آذربایجان‌شرقی

تبریز- مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌شرقی گفت: به دنبال شیوع ویروس کرونا ظرفیت تولید مواد ضدعفونی کننده در واحدهای تولیدی مستقر در شهرک‌های صنعتی استان سه برابر افزایش یافته است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی شرکت شهرک های صنعتی آذربایجان شرقی، سیدمرتضی نیرومند اسکویی، روز سه شنبه در گفت‌ و گو با خبرنگاران افزود: علاوه بر مواد ضدعفونی کننده ظرفیت تولید ماسک و مواد شوینده نیز در واحدهای مستقر در شهرک‌های صنعتی استان چند برابر افزایش یافته است.

وی اظهار داشت: ۱۰ واحد تولید کننده مواد شوینده مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان نیز تلاش می کنند تا در این روزهای بحرانی شیوع ویروسکرونا، نیازهای استان و کشور به این محصولات را برطرف کنند به طوری که میزان تولید روزانه این واحدها قبل از شیوع کرونا ۹۹.۷ تن بوده که اکنون به ۱۱۸.۵ تن رسیده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌شرقی با اشاره به وجود ۱۵ واحد صنعتی تولید کننده مواد ضدعفونی و واحدهای تولیدی انواع ماسک در شهرک‌های و نواحی صنعتی استان، گفت: میزان تولید روزانه واحدهای تولید کننده مواد ضدعفونی کننده  قبل از شیوع ویروس کرونا ۹.۴ تن بوده که اکنون به ۳۷.۸ تن رسیده و ظرفیت تولید سالانهواحدهای تولید ماسک نیز ۸۹ میلیون عدد است.

نیرومند، با بیان این‌که سه واحد تولیدی مستقر در شهرک‌های صنعتی استان نیز در راستای تولید لباس های ایزوله یکبار مصرف بیمارستانی فعالیت می‌کنند، ادامه داد: میزان تولید این واحدهای تولیدی از ۳.۵ تن به ۹ تن رسیده است.

وی یادآوری کرد: الکل، ژل ضد عفونی، لباس ضد ویروس، مایع دستشویی، دستمال کاغذی، محلول‌های ضد عفونی و لباس بیمارستانی از جمله تولیدات واحدهای صنعتی مستقر در شهرک های صنعتی استان است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌شرقی با اشاره به تغییر خط تولید برخی واحدها در شرایط کنونی گفت: بسیاری از واحدها که امکان تغییر خط تولید خود را داشتند به تولید مواد ضدعفونی‌کننده رو آورده‌اند.

کد خبر: ۵۴٬۶۸۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha