۲۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۲
تشخیص کرونا در ۲۰ دقیقه با کیت‌های ایرانی
فرمانده ستاد مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران اعلام کرد

تشخیص کرونا در ۲۰ دقیقه با کیت‌های ایرانی

زالی، فرمانده ستاد عملیات مقابله با کرونا در کلان شهر تهران گفت: کیت‌های ایرانی در کمتر از ۲۰ دقیقه و با دقت بیش از ۸۰ درصد کرونا را شناسایی می‌کند.

به گزارش بازار، علیرضا زالی، فرمانده ستاد عملیات مقابله با کرونا کلان شهر تهران درباره تولید و رونمایی از کیت‌های ایرانی گفت: امروز شاهد رونمایی از کیت هوشمند سریع بر پایه انتی ژن هستیم و با رونمایی از آن جزو ۵ کشور جهان قرار گرفتیم که به این فناوری دست پیدا کرده اند. سرعت عمل، سهولت، کارآیی و قدرت تشخیصی بالایی که این کیت‌ها دارد می‌تواند در زمینه بیماریابی تحولات خوبی رقم بزند.

وی ادامه داد: بعد از اینکه در اردیبهشت با ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) یک قرارداد همکاری و تفاهم نامه امضا شد، در بخش‌های مختلف فعالیت‌هایی انجام دادیم که یکی از آن‌ها کیت‌های هوشمند بود. امروز شاهد رونمایی از یکی از محصولات هستیم که با مجاهدت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) و پژوهشگران دانشگاه شهید بهشتی و ستاد مقابله با کرونا استان تهران اتفاق افتاد.

وی درباره قیمت این کیت‌های هوشمند افزود: قیمت تمام شده حدود ۷۰ درصد قیمت جهانی، میزان ارزی که به آن اختصاص پیدا می‌کند کمتر ۳۰ درصد و ظرفیت اسمی تولید آن در صورت مهیا بودن تسهیلات بسیار خوب است.

وی درباره مزیت‌های این کیت گفت: مزیت رقابتی آ سرعت عمل این کیت هوشمنداست. با این کیت کمتر از ۲۰ دقیقه وجود ویروس مشخص می‌شود و بیش از ۸۰ درصد دقت آن درست است. استفاده از آن به فناوری و تخصص خاص نیاز ندارد. در این آزمایش به دلیل سرعت عمل، دقت و سادگی همزمان با رد یابی محله محور می‌تواند فرایند بیمار یابی محله‌ای را تسریع بخشد.

کد خبر: ۵۴٬۶۷۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha