۲۷ آبان ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۱
سرمایه گذاری ۱۲ هزار میلیارد ریالی برای راه اندازی پارک پلی پروپیلن در ایلام
معاون استاندار ایلام خبر داد:

سرمایه گذاری ۱۲ هزار میلیارد ریالی برای راه اندازی پارک پلی پروپیلن در ایلام

ایلام- رستم زاد، سرپرست معاونت اقتصادی استاندار ایلام از سرمایه گذاری ۱۲ هزار و ۶۶۵ میلیارد ریالی برای راه اندازی پارک پلی پروپیلن در استان خبر داد.

جهانگیر رستم زاد در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: ظرفیت های نفت و گاز در استان ایلام باعث شکل گیری طرح های بزرگی مثل پتروشیمی و پالایشگاه در ایلام شده است.

وی افزود: وجود پتروشیمی ایلام ظرفیت بسیار زیادی برای ایجاد واحدهای پایین دستی پتروشیمی در استان ایلام را فراهم کرده است.

رستم زاد، با اشاره به طرح ایجاد پارک پلی پروپیلن در ایلام، گفت: این طرح در شش فاز با ۹۶ واحد طراحی شده و سرمایه اولیه آن ۱۲ هزار و ۶۶۵ میلیارد ریال است.

وی میزان اشتغالزایی این طرح را به طور مستقیم حدود پنج هزار نفر و غیرمستقیم حدود ۱۰ هزار نفر عنوان کرد و افزود: این طرح در زمینی به وسعت ۳۰هکتار اجرا می شود.

سرپرست معاونت اقتصادی استاندار ایلام اضافه کرد: با توجه به وجود مجتمع پتروشیمی ایلام، با راه اندازی این پارک، ۳۰ هزار تن از این مواد اولیه خارج از بورس تامین خواهد شد و مشکلی از نظر تامین مواد اولیه برای ایجاد این طرح بزرگ وجود ندارد.

رستم زاد در خصوص نحوه سرمایه گذاری این طرح نیز گفت: میزان سرمایه گذاری این طرح به صورت مشارکتی با همراهی هلدینگ پتروپارس و ایرانیان به صورت ۲۰ تا ۴۰ درصد خواهد بود که بخش خصوصی مابقی آن را تامین می کند.

وی افزود: ایلام دومین استان کشور از نظر اجرای این پارک است.

کد خبر: ۵۴٬۵۷۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha