۲۷ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۷
۳۵۰۰ واحد مسکن ملی در یزد ساخته می‌شود؛ تفاوت کیفیت واحدهای ستاد فرمان امام(ره)
از سوی ستاد اجرایی فرمان امام(ره)؛

۳۵۰۰ واحد مسکن ملی در یزد ساخته می‌شود؛ تفاوت کیفیت واحدهای ستاد فرمان امام(ره)

یزد- ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در یزد سه هزار و ۵۰۰ مسکن می سازد که این طرح یکی از مهمترین پروژه های ملی در حوزه مسکن محسوب می شود. حال باید دید مسئولان استانداری و مسکن و شهرسازی آیا همکاری لازم را با ستاد اجرایی خواهند داشت.

بازار؛ گروه استان‌ها: مسکن یکی از مشکلات قشر محروم استان یزد است و ارگان ها و نهاد هایی مانند ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) در تامین مسکن محرومان به کمک مسکن سازان در این استان آمده اند تا بتوانند مسکن ارزان قیمت را برای نیازمندان تامین کنند. 

در این راستا با حضور رئیس هیئت مدیره مرکز عمران ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) در یزد، طی انقعاد تفاهم‌نامه‌ای با استاندار، میزان سقف تعهدات این ستاد در طرح مسکن ملی به سه هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی با ترکیب درجه یک رسید.

پروژه ملی
رئیس هیئت مدیره مرکز عمران ستاد اجرایی فرمان امام(ره)،
 که طی سفر یکروزه به یزد از پروژه‌های در حال ساخت طرح مسکن ملی که توسط ستاد فرمان امام(ره) در حال ساخت است، بازدید کرد در گفتگو با خبرنگار بازار ضمن بیان اینکه استان یزد هم در آغاز و هم در پیشرفت پروژه‌های طرح ملی مسکن، یکی از استان‌های برتر کشور بوده است، گفت: یزد، یکی از شهرهایی است که ردیف اول پروژه طرح اقدام ملی مسکن در بلوار نواب صفوی این شهر آغاز شده و با پیشرفت بسیار خوب، آماده بهره‌برداری است.

کی از شهرهایی است که ردیف اول پروژه طرح اقدام ملی مسکن در بلوار نواب صفوی این شهر آغاز شده و با پیشرفت بسیار خوب، آماده بهره‌برداری است

علی‌اکبر محرابیان با بیان اینکه ستاد فرمان امام خمینی(ره) به عنوان کارگزار پروژه‌های طرح اقدام ملی مسکن در سطح کشور مطرح است، تصریح کرد: درصدد هستیم نرم‌های پیشرفت پروژه‌های ساختمانی را در این پروژه بشکنیم و زودتر از موعد برنامه‌ریزی شده، واحدهای مسکونی طرح را به متقاضیان ثبت‌نام شده طرح تحویل دهیم همچنین تفاهم‌نامه‌ای با استاندار یزد منعقد شده است که طی آن، ظرفیت واحدهای مسکونی تا سقف سه هزار و ۵۰۰ واحد افزایش یافته است.

تحویل مسکن با قیمت تمام‌شده
رئیس هیئت مدیره مرکز عمران ستاد اجرایی فرمان امام(ره) افزود: عملیات اجرایی بخشی از این ۳ هزار و ۵۰۰ واحد انجام شده است و مابقی آن هم به زودی برنامه‌ریزی می‌شود. ویژگی منحصر به فرد این طرح‌ها،‌ تحویل پروژه به طور کامل به متقاضیان است؛ به گونه‌ای که ساختمان‌ها دارای پکیج و رادیاتور هستند و به صورت نقاشی‌شده و با تمام شیرآلات تحویل داده خواهند شد.

محرابیان بیان کرد:  ستاد هیچ انتفاعی در ساخت واحدهای مسکونی در طرح اقدام ملی منظور نمی‌کند بلکه واحدها را به قیمت تمام‌شده به مردم تحویل می‌دهد و این مزیت بزرگی است که ستاد تمام توانایی خود را در این خصوص به کار گرفته است و اگر هزینه‌ای مربوط به مدیریت پروژه تحمیل شود، از منابع دیگر تأمین می‌شود.

وی افزود: از دیگر ویژگی‌های طرح‌های ستاد فرمان امام(ره)، بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌های استان، اعم از استفاده از پیمانکاران بومی، مهندسان مشاور بومی، مصالح ساختمانی موجود و اکیپ‌های اجرایی موجود در استان است.

رعایت الگوهای معماری سنتی یزد در ساخت واحدهای مسکن ملی
رئیس هیئت مدیره مرکز عمران ستاد اجرایی فرمان امام(ره) گفت: ستاد فرمان امام(ره) در خصوص رعایت الگوهای معماری تاریخی شهر یزد حساسیت داشته و افزود: مهندسان مشاور به رعایت اصول معماری بافت تاریخی شهر یزد ملزم شده‌اند و بلوار نواب صفوی نمونه بارزی از استفاده از کلیت معماری تاریخی شهر یزد و بادگیرهای زیبای شهر یزد است.

ستاد هیچ انتفاعی در ساخت واحدهای مسکونی در طرح اقدام ملی منظور نمی‌کند

محرابیان در پاسخ به این پرسش که واحدهای مسکونی ستاد فرمان امام(ره) که دارای ویژگی خاص و متریال درجه یک در ساخت است، تحویل چه متقاضیانی می‌شود، گفت: همه صاحبان این واحدهای مسکونی از طریق سامانه طرح اقدام ملی مسکن ثبت‌نام کرده‌، پالایش و احراز صلاحیت شده‌اند. ستاد فرمان در تعیین متقاضیان مسئولیتی ندارد و این مسئولیت به عهده اداره کل راه و شهرسازی است. سقف تعهدات در استان یزد برنامه‌ریزی شده و نمایندگی ستاد فرمان در استان بازوی اصلی این طرح است.

سطح پررنگ تعامل ستاد فرمان امام در یزد
محمدعلی طالبی استاندار یزد هم در این گفت‌وگو این سطح از همکاری بین استان و ستاد فرمان امام(ره) را پررنگ‌تر از گذشته ارزیابی کرد و گفت: در گذشته بهره‌برداری مناسبی از ظرفیت نهادهای عام‌المنفعه بزرگ کشوری در یزد صورت نگرفته بود همچنین باید گفت افزایش قیمت ها و سخت شدن تامین مسکن به خصوص برای اقشار کم درآمد در یزد صورت گرفته و ورود نهادهای عام المنفعه می‌تواند به خانه‌دار شدن این اقشار کمک کند.

وی با اشاره به ورود خوب ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در اجرای طرح اقدام ملی مسکن ابراز امیدواری کرد که این روند در استان تداوم داشته باشد از سوی دیگر استان یزد این آمادگی را دارد که علاوه بر طرح اقدام ملی مسکن، در دیگر حوزه‌های اقتصادی نیز با ستادها و بنیادهای عام المنفعه همکاری داشته باشد.

تحویل ۱۱۰۰ واحد مسکونی با متریال درجه یک
مدیر ستاد فرمان امام(ره) در یزد در گفت‌وگو با خبرنگار بازار بیان کرد: چهار پروژه از پروژه‌های طرح اقدام ملی مسکن با حمایت ستاد فرمان امام(ره) در یزد کلید خورده است.پیش از این، هزار و صد واحد مسکن ملی با حمایت ستاد اجرایی فرمان امام یزد در حال ساخت بوده که این واحدها با متریال درجه یک به متقاضیان تحویل داده می‌شود.

چهار پروژه از پروژه‌های طرح اقدام ملی مسکن با حمایت ستاد فرمان امام(ره) در یزد کلید خورده است

علی‌اکبر محمدپناه در مورد پروژه ساختمان‌های مهریز، بلوار مدرس و آزادشهر یزد بیان کرد: پروژه مهریز شامل ۳۲۰ واحد مسکونی است که عملیات اجرایی آن آغاز شده است و پروژه بلوار مدرس نیز تعیین پیمانکار شده و پیمانکار آن مشغول تجهیز کارگاه است. در مورد پروژه آزادشهر هم باید گفت، این پروژه تجهیز کارگاه شده و در مرحله خاک‌برداری است.

تعیین صاحبان واحدها بر اساس اولویت واریز وجه
مدیرکل راه و شهرسازی استان یزد هم در گفت‌وگو با خبرنگار بازار در این مورد که واحدهای مسکونی با مترال درجه یک به کدامین متقاضیان خواهد رسید، تصریح کرد: در تعیین صاحبان واحدهای مسکونی ساخته شده با متریال درجه یک، گزینشی در کار نیست.

رضا یادگاری بیان کرد: افرادی که در سامانه مسکن ملی ثبت‌نام شده، واجد شرایط بوده و زودتر از بقیه افتتاح و واریز وجه کرده‌اند، در اولویت تحویل قرار خواهند گرفت. از سوی دیگر، مسکن یکمی‌ها، یعنی افرادی که خود سپرده‌گذاری کرده مبنای اولویت هستند.

به گزارش خبرنگار بازار، ستاد اجرایی امام خمینی(ره) اعلام آمادگی کرده تا در یزد مانند دیگر نقاط کشور مسکن ارزان قیمت بسازد اما از سوی دیگر باید دید مسئولان استان با این نوع مسکن سازی چه همکاری هایی خواهند کرد.

کد خبر: ۵۴٬۵۶۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha