۲۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۷
 ۹۱ نقطه حادثه خیز در زنجان  ایمن سازی شد
مدیرکل راهداری زنجان:

۹۱ نقطه حادثه خیز در زنجان  ایمن سازی شد

زنجان- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان با بیان اینکه از ابتدای سال‌جاری تاکنون ۹۱ نقطه حادثه خیز در استان زنجان ایمن سازی شده است، گفت: ۱۶ نقطه حادثه خیز هم در دست پیمانکار است.

به گزارش خبرنگار بازار، عبدالحسین علی اکبری ظهر دوشنبه در نشست خبری با خبرنگاران در محل اداره راهداری زنجان با بیان اینکه استان زنجان پنج هزار و ۸۴۰ کیلومتر آزادراه، بزرگراه، راه اصلی و فرعی دارد، گفت: این استان همچنین ۱۰ هزار و ۸۹۴ کیلومتر  هم راه همسنگ دارد.

وی از نصب نیوجرسی در آزادراه زنجان به قزوین خبر داد و اظهار کرد: این پروژه مهم در خصوص ارتقای ایمنی مسافران و رانندگان در این مسیر انجام می‌شود. 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای زنجان، با بیان اینکه ۱۱۰ کیلومتر قرارداد نصب بلوک‌های مفصلی در این مسیر منعقد شده است، گفت: از سال  گذشته تاکنون ۵۶ کیلومتر از این مسیر تکمیل و ۳۰ کیلومتر نیز احداث روشنایی تعریف شده است.

علی اکبری ابراز داشت: از ۳۰ کیلومتر روشنایی آزادراه زنجان به قزوین ۱۲ کیلومتر به بهره‌برداری رسیده و قرار داد نصب نیوجرسی ۴۸۰ میلیارد ریال و روشنایی نیز ۱۲۰ میلیارد ریال است. 

وی گفت: امسال مجوز ۴۰۰ میلیارد ریالی از محل اعتبارات سازمان راهداری برای لکه گیری در آزادراه‌های زنجان اخذ شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای زنجان، افزود: امسال مجوز ۴۰۰ میلیارد ریالی از محل اعتبارات سازمان راهداری برای لکه گیری در آزادراه‌های زنجان اخذ شده و قرارداد این پروژه با ۴۷۰ میلیارد ریال توسط پیمانکار در دست اجرا است.

علی اکبری به ایمن سازی نقاط حادثه خیز در استان زنجان اشاره کرد و گفت: طی سال ۹۶ بر اساس دستورالعمل ابلاغی، کارشناسان پلیس راه و راهداری و حمل و نقل جاده ای اقدام به ایمن سازی جاده های پر تصادف کردند. 

وی با بیان اینکه ۱۰۷ نقطه  حادثه خیز در استان زنجان شناسایی شده است، گفت: ۴۷ نقطه دیگر نیز پرتصادف شناسایی شد که از این تعداد ۳۱ نقطه رفع شده و ۱۰ نقطه نیز مستعد تصادف بود که مشکلات آنها رفع شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای زنجان، تصریح کرد: از ابتدای سال‌جاری تاکنون ۹۱ نقطه حادثه خیز در استان زنجان ایمن سازی شده و ۱۶  نقطه حادثه خیز هم در دست پیمانکار است.

علی اکبری، بر لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط ناوگان جاده‌ای استان اشاره کردو گفت: رعایت بهداشت فردی و اجتماعی توسط رانندگان به ۸۰ درصد رسیده است. 

کد خبر: ۵۴٬۵۰۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha