۲۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۲
کاهش ۱۰ درجه‌ای دما در راه است
کارشناس سازمان هواشناسی:

کاهش ۱۰ درجه‌ای دما در راه است

سرکرده، کارشناس هواشناسی اعلام کرد: دمای هوا از اواخر این هفته در نوار شمالی کشور حدود ۱۰ درجه کاهش خواهد یافت.

به گزارش بازار، امیر سرکرده گفت: کاهش فوق العاده دمای هوا روی نوار شمالی کشور از چهارشنبه حدود ۱۰ درجه خواهد بود که مدیریت بهینه مصرف انرژی را می‌طلبد.

وی افزود: طبق پیش بینی‌ها امروز شاهد ورود سامانه بارشی به کشور خواهیم بودو این سامانه دو شاخه شمالی و جنوبی دارد.

کارشناس هواشناسی گفت: شاخه شمالی این سامانه باعث بارش برف و باران در استان‌های آذربایجان غربی و شرقی همچنین اردبیل و ارتفاعات گیلان می‌شود و در استان‌های زنجان و کردستان هم شاهد همین شرایط خواهیم بود. سرکرده افزود: این سامانه در شاخه جنوبی در استان‌های بوشهر، خوزستان، نواحی شمالی و غربی استان‌های فارس و کهکیلویه و بویراحمد باعث رگبار و رعد وبرق خواهد شد و امروز صبح از استان بوشهر گزارش باران داشتیم.

وی گفت: فردا پیش بینی می‌شود این سامانه کل نواحی سواحل دریای خزر یعنی استان‌های گیلان مازندران و گلستان در برگیرد و در شمال غرب آذربایجان غربی و شرقی اردبیل و کردستان بارش خواهیم داشت.

کارشناس هواشناسی افزود: اما در شاخه جنوبی این سامانه بارشی کمی به سمت شرق حرکت می‌کند. در جنوب استان کرمان و شمال استان هرمزگان باید منتظر بارش باشیم و در شمال شرق کشور یعنی خراسان شمالی و شمال استان خراسان رضوی هم از فردا شب بارش خواهیم داشت.

وی گفت: بارش در نواحی شمالی و در ارتفاعات البرز، شمال غرب و ارتفاعات زاگرس بصورت برف خواهد بود. هرچند که بطور پراکنده در ارتفاعات البرز و نواحی غربی کشور یعنی دامنه‌های مرتفع زاگرس مرکزی هم بارش‌های پراکنده و خفیفی رخ می‌دهد.

سرکرده افزود: امروز و فردا آب‌های نواحی جنوبی و شمالی خلیج فارس و دریای خزر مواج پیش بینی می‌شود.

وی گفت: پیش بینی می‌شود تهران امروز آسمانی کمی ابری داشته باشد و دما حداکثر به ۱۴ درجه خواهد رسید.

کد خبر: ۵۴٬۳۹۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha