۲۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۱
دامداران قیمت مصوب شیر خام را رعایت نمی کنند/ روند کاهش مصرف لبنیات خانوار نگران کننده است
رئیس هیئت مدیره اتحادیه تعاونی های فرآورده های لبنی کشور:

دامداران قیمت مصوب شیر خام را رعایت نمی کنند/ روند کاهش مصرف لبنیات خانوار نگران کننده است

ظفری، رئیس هیئت مدیره اتحادیه تعاونی های فرآورده های لبنی کشور گفت: دامداران قیمت مصوب شیر خام را رعایت نمی کنند بلکه به هر قیمتی که بخواهند شیر خام را عرضه می کنند.

به گزارش بازار، «علی احسان ظفری» افزود: این دامداران اغلب تحت کنترل دولت و شبه دولتی ها مثل بنیاد مستضعفان، بنیاد برکت و نظایر این قرار دارند.

وی اظهارداشت: قیمت شیر خام در ستاد تنظیم بازار به ازای هر کیلو دو هزار و ۹۰۰ تومان تعیین شده که تا هفت درصد نیز تلورانس قیمت بر مبنای کیفیت شیر مورد عرضه و هزینه های مرتبط به آن پیش بینی شده است.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه تعاونی های فرآورده های لبنی کشور گفت: با این وجود نرخ شیر خام با احتساب هفت درصد تلورانس قیمت حداکثر سه هزار و ۱۰۰ تومان خواهد بود اما دامداران هر کیلو شیر خام را به قیمت چهار هزار و ۴۰۰ تا چهار هزار و ۵۰۰ تومان درب دامداری تحویل صنایع لبنی می دهند.

وی در ادامه افزود: در حال حاضر هر کیلو شیر خام چهار هزار و ۶۰۰ تا چهار هزار و ۷۰۰ تومان برای صنایع تمام می شود.

ظفری اظهارداشت: صنایع بجای افزایش قیمت محصولات لبنی کاهش دریافت شیر از واحدهای دامداری داشته باشند تا دامدار خودسرانه قیمت شیر را بالا نبرد.

وی ادامه داد: اینکه هرچه دامدار قیمت شیر خام را بالا برد صنایع هم قیمت محصول خود را بالا ببرند این بدترین گزینه است و دستگاه نظارتی باید با آنها به شدت برخورد کنند.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه تعاونی های فرآورده های لبنی کشور گفت: افزایش قیمت محصولات لبنی بدون مصوبه سازمان حمایت تخلف است.

وی افزود: متاسفانه مصرف سرانه محصولات لبتی با افزایش قیمت ها به خصوص در ماه های اخیر به شدت کاهش یافته تا جایی که لبنیات در حال خارج شدن از سبد مصرفی بسیاری از خانوارهاست.

ظفری یادآورشد: ادامه روند کاهش مصرف لبنیات خانوار نگران کننده است.

کد خبر: ۵۴٬۳۶۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha