۲۶ آبان ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۳
پیش بینی گلدمن ساکس از بازار طلا در سال ۲۰۲۱ میلادی
صعود انس در راه است؛

پیش بینی گلدمن ساکس از بازار طلا در سال ۲۰۲۱ میلادی

گلدمن ساکس می‌گوید طلا در سال ۲۰۲۱ میلادی ۲۰ درصد افزایش خواهد یافت.

بازار؛ گروه بورس جهان: تحلیلگران گلدمن ساکس معتقدند که بازار گاوی برای خرید طلا تمام نشده است. این فلز گران‌بها ممکن است همان مسیری را طی کند که پس از بحران مالی جهانی ۲۰۰۸ دنبال کرد.

بازار طلا همان مسیری را که پس از بحران بزرگ مالی وجود داشت دنبال خواهد کرد و با توجه به اهمیت نگرانی‌های تورمی در پیش بینی، به شدت در مرحله بهبود چرخه تجارت رشد می کند

بازار ساختاری گاوی برای فلز زرد تمام نشده است
گلدمن پیش بینی می کند این روند در سال ۲۰۲۱ همزمان با انتظارات تورمی که با کاهش ارزش دلار و ادامه تقاضای خرده فروشی EM بالاتر می‌رود، ادامه پیدا کند. جفری کوری و میخائیل اسپروگیس از تحلیلگران گلدمن ساکس در یادداشت ۱۳ نوامبر خود اظهار داشتند: "بازار ساختاری گاوی برای طلا به پایان نرسیده است و با افزایش انتظارات تورمی، دلار آمریکا تضعیف می‌شود و تقاضای خرده فروشی EM همچنان بهبود می‌یابد، سال آینده هم ادامه خواهد یافت."

پیش بینی می‌شود با ادامه بازار ساختاری گاوی(صعودی) برای فلز زرد، رشد بیش از ۲۰ درصدی طلا از سال گذشته تا کنون برای سال بعد هم ادامه داشته باشد. گلدمن گفت که ضعف اخیر در قیمت طلا ممکن است با چرخش به سمت ارزش از دارایی های دفاعی مانند طلا و سهام بلند مدت توضیح داده شود.

بر اساس نمودارهای کوتاه مدت، قیمت طلا ممکن است به یک طرف ادامه دهد زیرا ممکن است برای فلز زرد ایجاد یک حرکت قابل توجه در جهت بالاتر یا پایین چالش برانگیز باشد. با این حال، طلا در بلندمدت باید از تداوم تقاضای سرمایه گذاری قوی بهره مند شود.

گلدمن پیش بینی می کند که تضعیف دلار آمریکا روند نزولی خود را در سال آینده ادامه دهد. این سناریو به حمایت از قیمت طلا کمک می کند

پیش بینی تورم بالاتر می‌رود
گلدمن در ادامه توضیح داد: "در این چرخه، ما معتقدیم که حداقل در ابتدا بازار طلا همان مسیری را که پس از بحران بزرگ مالی وجود داشت دنبال خواهد کرد و با توجه به اهمیت نگرانی‌های تورمی در پیش بینی، به شدت در مرحله بهبود چرخه تجارت رشد می کند."

تیم اقتصادی گلدمن ساکس پیش بینی می کند جهش موقت تورم تا ۳٪ در سال ۲۰۲۱ باشد. چنین سناریویی ممکن است به تقاضای طلا کمک کند. در حال حاضر، با سیاست‌های مربوط به همه گیری کووید-۱۹ که عمدتاً بر هزینه‌های مالی متمرکز است، همراه با ترازنامه خانوارها در سطوح قابل توجهی بهتر از آنها از رکود اقتصادی ۲۰۰۸ است. به نظر می رسد فدرال رزرو تمایل بیشتری برای کنار آمدن با تورم موقت دارد.

"این ممکن است به نگرانی‌های شرکت کنندگان در بازار در مورد نرخ تورم بلند مدت و ورود بیشتر طلا برای جلوگیری از آن منجر شود."

دلار آمریکا در حال ضعیف شدن است
گلدمن پیش بینی می کند که تضعیف دلار آمریکا روند نزولی خود را در سال آینده ادامه دهد. این سناریو به حمایت از قیمت طلا کمک می کند. آنها در گزارش خود توضیح دادند: "تجزیه در رابطه با نرخ طلا و نرخ واقعی درازمدت با تغییر همبستگی آن به دلار و سایر کالاها در این دوره کاملاً متداول بوده است. تجزیه و تحلیل تغییرات منفی قیمت طلا و همبستگی نرخ واقعی به طور معمول زمانی اتفاق می افتد که همبستگی مثبت نرخ دلار از بین برود. این محیطی است که استراتژیست های فارکس و نرخ بهره ما در سال ۲۰۲۱ انتظار دارند."

بازارهای نوظهور تقاضای خرده فروشی بهبود می‌یابد
گلدمن می‌گوید تقاضای طلا از هند و چین علائم بهبودی را نشان می دهد. وی افزود: ما شاهد افزایش چشمگیر تقاضای طلای EM هستیم که باید از طریق تأثیر ثروت از قیمت‌های بالاتر طلا حمایت کند.

اخبار واکسن و پیروزی بایدن باید همچنان به افزایش ارزهای رایج مصرف کنندگان بازار در حال ظهور کمک کند زیرا خطرات تعرفه‌ها پایین‌تر است و از قدرت خرید آنها پشتیبانی می کند.

گلدمن ساکس در پایان گفت که از لحاظ استراتژیک طلا از نظر آنها قوی به نظر می رسد. این شرکت دارای هدف ۲۳۰۰ دلاری قیمت طلا است که نشان‌ دهنده ۲۲ درصد صعودی بالقوه از سطح این هفته است.

کد خبر: ۵۴٬۳۳۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha