۲۶ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۳
مخزن سد تهم زنجان ۶۱ درصد پر شده است
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان:

مخزن سد تهم زنجان ۶۱ درصد پر شده است

زنجان- افشاری، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان گفت: مخزن سد تهم زنجان درسالجاری بیش از ۶۱ درصد پر شده و این شرکت نسبت به مهار آب پشت آن اقدام خواهد کرد.

اسماعیل افشاری در گفتگو با خبرنگار بازار،با بیان اینکه مهار روان آبها و ذخیره سازی آب سدها در حال انجام است، گفت: مخزن سدتهم زنجان درسالجاری بیش از ۶۱ درصد پر شده و شرکت آب منطقه ای استان نسبت به مهار آب آن اقدام خواهد کرد. 

وی با بیان اینکه  سد گلابر ۶۲ درصد پر شده و ۳۸ درصد دیگر ظرفیت برای مهار آب دارد، اظهار کرد: سد کینه ورس درآستانه سرریز شدن است. 

مدیرعامل شرکت آب منظقه‌ای زنجان، با بیان اینکه سد تالاور ۲۳ درصد پرشدگی مخزن دارد، گفت: پروژه های تغذیه مصنوعی هم دردشت زنجان و سلطانیه انجام خواهد شد. 

افشاری به پیشرفت فیزیکی سدهای دردست احداث شرکت آب منطقه ای استان اشاره کرد و یاد آورشد: سدبلوبین ۶۲.۵  درصد، مراش بیش از ۵۰ درصد و سدمشمپا هم بیش از ۳۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد. 

وی افزود: زنجان در بحث سدسازی جزو استان‌های پیشرو است و مطالعات سد بلوبین در شهرستان ایجرود از سال ۸۵ و عملیات اجرایی بدنه سد هم از سال ۹۲ آغاز شده و تاکنون تنها ۲۹ درصد پیشرفت فیزیکی دارد. 

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان، با بیان اینکه این سد علاوه بر تامین آب‌شرب و صنعت شهرستان ایجرود، آب کشاورزی اراضی پایین‌ دست سد را نیز تامین خواهد کرد، ابراز داشت: این سد از نوع خاکی با هسته رسی، دارای ارتفاع از بستر رودخانه ۵۷ متر، حجم کل مخزن سد ۵۴ میلیون مترمکعب طول تاج ۳۲۰ متر و عرض تاج آن ۱۲ متر است.

افشاری گفت: سد مراش آب آشامیدنی شهرهای ماهنشان و دندی را تامین می کند و  از سال ۸۵ مطالعات احداث این سد آغاز شده و  حجم مخزن سد مراش ۴۱ میلیون متر مکعب است که از این میزان سالانه بیش از چهار میلیون متر مکعب برای شرب است. 

کد خبر: ۵۴٬۳۲۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha