۲۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۴
طرح کشت گیاهان دارویی در ۱۷۰۰ هکتار اراضی ملی مستعد قزوین آغاز شد
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری قزوین:

طرح کشت گیاهان دارویی در ۱۷۰۰ هکتار اراضی ملی مستعد قزوین آغاز شد

قزوین- مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری قزوین گفت: طرح کشت گیاهان دارویی در گستره یک هزار و ۷۰۰ هکتار از اراضی ملی مستعد استان آغاز شد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی منابع طبیعی و آبخیزداری استان قزوین، علی اکبر اسدالهی اظهار داشت: این طرح با استفاده از اعتبارات منابع طبیعی و آبخیزداری و با مشارکت بهره برداران محلی انجام می شود.

وی با بیان اینکه عرصه های مرتعی قابلیت خلق درآمد زیادی برای روستاییان و دامداران سنتی دارند و این طرح به تحقق این مهم کمک می کند، گفت: در این طرح بذور مورد نیاز از سوی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری قزوین تهیه و کاشت، نگهداری و قرق نیز برعهده بهره برداران محلی است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قزوین با بیان اینکه در این طرح احیا و تقویت گونه های مختلف گیاهان دارویی مورد توجه قرار دارد،افزود: باریجه، رازیانه، آویشن، ختمی و کما از جمله گونه هایی هستند که در این طرح کشت می شوند.

اسدالهی با اشاره به اجرای این طرح در زمین های مرتعی اراضی ملی، گفت: مناطقی مانند آوج و آبگرم، الموت غربی و شرقی و طارم سفلی استعداد بالایی در زمینه کشت گیاهان دارویی دارند به همین دلیل تمرکز این طرح در مناطق یاد شده است.

وی اضافه کرد: اجرای این طرح ضمن بهره وری در استفاده از ظرفیت های منابع طبیعی و کمک به احیای آنها، موجب درآمدزایی جامعه محلی و روستایی شده و گامی به سوی تحقق اقتصاد مقاومتی در حوزه اراضی ملی به شمار می رود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قزوین همچنین گفت: طرح کشت گیاهان دارویی با منبع درآمدی جدیدی که برای مرتع داران و دامداران روستایی ایجاد می کند از فشار و بهره برداری بیش از اندازه از مراتع  نیز جلوگیری می کند

کد خبر: ۵۴٬۳۱۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha