۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۰
خراسان رضوی در رتبه سوم برخورداری از شرکت‌های دانش‌بنیان قرار دارد

خراسان رضوی در رتبه سوم برخورداری از شرکت‌های دانش‌بنیان قرار دارد

مشهد- معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: این استان بعد از استان‌های تهران و اصفهان رتبه سوم را در برخورداری از شرکت‌های دانش‌بنیان دارد و این شرکت‌ها در استان تاکنون رشد بسیار مناسبی داشته‌ و به توفیقات زیادی دست یافته‌اند.

به گزارش بازار به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، علی رسولیان با اشاره به وجود ۲۶۰ شرکت دانش بنیان و ۶۵۰ واحد فناور در خراسان رضوی اظهار کرد: شرکتهای دانش بنیانی که مانند چنین دستگاهی را ساخته و در سطح بین‌المللی مطرح شده اند باید از حمایتهای دولت برخوردار شوند.

وی اضافه کرد: امروزه کشورمان با فشارهای خارجی زیادی مواجه شده است که بخش تولید داخلی را تحت تاثیر قرار داده و تلاش دشمن هم بر این مهم متمرکز شده است که تولید داخلی را متوقف کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان رضوی گفت: در صورتی که بتوان بخش تولید داخلی را تقویت و گسترش داد قادر خواهیم بود با تحریم‌های ظالمانه مقابله کنیم و به راحتی آنها را پشت سر گذاریم.

رسولیان افزود: بخش تولید، نیازمند زیرساختهایی از جمله مواد اولیه و انرژی است و اگر بتوان با توجه و حمایت ویژه از شرکتهای دانش بنیان، نیاز کشور به واردات مواد اولیه را به حداقل رساند می‌توان بر تحریم‌ها غلبه کرد.

وی ادامه داد: در شرایط کنونی، اولویت خراسان رضوی حمایت از شرکتهای دانش بنیانی است که با ارایه محصول خود بتوانند در سطح بین المللی مطرح شوند و مواد اولیه بخش تولید و نیازمندیهای این بخش از جمله برق را تامین کنند.

کد خبر: ۵۴٬۲۷۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha