۲۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۳
اختصاص ۳۰ هزار میلیارد ریال برای اشتغالزایی در خراسان رضوی

اختصاص ۳۰ هزار میلیارد ریال برای اشتغالزایی در خراسان رضوی

مشهد- معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: سهم این استان از تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۹۹ مبلغ ۳۰ هزار و ۴۵ میلیارد ریال معادل ۶.۳ درصد از کل این تسهیلات در کشور است که برای ایجاد ۴۸ هزار و ۶۰۰ فرصت شغلی در استان اختصاص یافته است.

به گزارش بازار به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، علی رسولیان در حاشیه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان اظهار کرد: کل تسهیلات بانکی که امسال از محل تبصره ۱۸ قانون بودجه به برنامه‌های اشتغال استانها اختصاص یافته، ۴۷۶ هزار و ۶۱۰ میلیارد ریال است.

وی ادامه داد: این تسهیلات بانکی باید توسط دستگاه‌های اجرایی از جمله سازمان صنعت معدن و تجارت، سازمان جهاد کشاورزی، سازمان میراث فرهنگی، پارک علمی و فناوری، اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی، اداره کل راه و شهرسازی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، نهادهای مرتبط با بهره وری انرژی و آب جذب و منجر به اشتغال شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: از مجموع تسهیلات مزبور استان، ۱۱ هزار و ۸۷ میلیارد ریال سهم سازمان صنعت خراسان رضوی برای تکمیل و راه‌اندازی طرحهای نیمه تمام، بازسازی و نوسازی خط تولید، سرمایه در گردش واحدهای تولیدی، توسعه خوشه‌های صنعتی و خدمات کلینیکی است.

رسولیان افزود: همچنین سهم سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی از تسهیلات مزبور ۶ هزار و ۱۶۴ میلیارد ریال برای اتمام فعالیتهای اولویت‌دار بخش کشاورزی، بازسازی و نوسازی خط تولید، تامین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی و ارتقای معیشت مناطق مرزی از طریق توسعه باغات است.

وی اظهار داشت: سهم اداره کل میراث فرهنگی خراسان رضوی از تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه امسال پنج هزار و ۱۹۶ میلیارد ریال، سهم پارک علم و فناوری استان ۹۹۱ میلیارد ریال، سهم اداره کل تعاون هزار و ۹۹۸ میلیارد ریال، سهم اداره کل راه و شهرسازی ۹۵۱ میلیارد ریال، سهم اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ۲ هزار و ۲۷۲ میلیارد ریال و سهم دستگاه‌های مرتبط با حوزه انرژی و منابع آبی نیز هزار و ۳۸۶ میلیارد ریال است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی ادامه داد: با توجه به مهلت باقیمانده تا پایان سال و تاکید استاندار، دستگاه‌های اجرایی مزبور موظف به تخصیص سهم اعتباری خود از بودجه ملی و تحقق اشتغال ایجادی از محل تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه امسال هستند و باید هر چه سریعتر نسبت به جذب آن اقدام کنند.

رسولیان گفت: براساس قانون توسعه اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری خراسان رضوی ۶ هزار و ۴۹۳ میلیارد ریال به استان اختصاص یافته که تاکنون پنج هزار و ۶۶۷ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال معادل ۷۸ درصد از کل این اعتبار به طرحهای اشتغالزا در این بخش پرداخت شده است.

وی بیان کرد: از محل اعتبارات تبصره ۱۹ قانون بودجه امسال نیز ۶۵۰ هزار و ۸۱۹ میلیارد ریال به خراسان رضوی برای اشتغالزایی اختصاص یافته است.

کد خبر: ۵۴٬۲۷۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha