۲۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۹
صرفه جویی ۹۰ درصد ارزی با بومی سازی و نصب نردبان‌های RL۲۰۰ در بندر شهید باهنر
مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر خبر داد:

صرفه جویی ۹۰ درصد ارزی با بومی سازی و نصب نردبان‌های RL۲۰۰ در بندر شهید باهنر

بندرعباس- محمد حسینی تختی، مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر با اشاره به بومی سازی و نصب نردبان های RL۲۰۰ در اسکله‌های این بندر گفت: برای اولین بار در سطح کشور با بهره گیری از تکنولوژی داخلی، این نردبان ها تولید و در اسکله‌های بندر نصب شده است‌.

حمید رضا محمد حسینی تختی در گفتگو با خبرنگار بازار، اظهار داشت: این نوع از نردبان‌ها در راستای تکمیل پروژه اصلاح اسکله های پنج و شش بندر شهید باهنر، بصورت کاملا ایرانیزه و برای اولین بار در سطح بنادر کشور صورت پذیرفته است.

وی با بیان اینکه نردبان های طرح RL۲۰۰ در نظر گرفته شده در این پروژه دارای یک قسمت ثابت سه پله ای بر روی پیشانی عرشه همراه با قسمت انعطاف‌پذیر ۱۵ پله‌ای است، بیان داشت: این نردبان به‌صورت آویزان به قسمت ثابت، منظم و قسمتی از آن درون آب قرار می گیرد.

محمد حسینی تختی اضافه کرد: نردبانهای مذکور به تعداد ۳۰ عدد در کل طول اسکله‌های دو تا شش بندر شهید باهنر به فواصل ۳۰ متری از یکدیگر جانمایی شده است.

مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر گفت: تا پیش از این ساخت نردبان های RL۲۰۰ توسط شرکت های خارجی با هزینه ای بالغ بر هشت هزار دلار برای هر عدد ساخته می شد که در انجام پروژه اصلاحی بندر شهید باهنر، با اعتماد به توان و دانش متخصصان داخلی و استفاده از تکنولوژی بومی این نردبان‌ها شبیه سازی و جایگزین نمونه خارجی با همان کیفیت شده است.

وی تاکید کرد: ساخت و بومی سازی نردبان های RL۲۰۰ موجب صرفه جویی ۹۰ درصد ارزی برای کشور شده است.

کد خبر: ۵۴٬۲۶۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha