۲۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۲
۱۵ خانوار روستای «کرکسر» هوراند در اتاقک‌های موقت اسکان یافتند
مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان‌شرقی:

۱۵ خانوار روستای «کرکسر» هوراند در اتاقک‌های موقت اسکان یافتند

تبریز- مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه ۱۵ خانوار روستای «کرکسر» هوراند برای مصون ماندن از خطر رانش جابجا شدند، گفت: این خانوارها هم اکنون در محل جدید روستا و در اتاقک‌های موقت اسکان یافته اند.

به گزارش بازار، حافظ باباپور در بازدید از این روستا افزود: کار ساخت اسکان دایم برای ساکنان این روستا در حال انجام بوده و تا اتمام ساخت این خانه ها، آن ها در اتاقک های ۱۲ متری اسکان موقت به سر خواهند برد.

وی اظهار داشت: موضوع جابجایی ساکنان این روستا به علت خطر رانش زمین در این منطقه از ۱۵ سال گذشته مطرح بود ولی به علت عدم استقبال روستائیان این کار به طول انجامید که در پی تخریب دو واحد مسکونی در بارندگی های سال گذشته ساکنان روستا مبادرت به این کار کردند.

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان‌شرقی گفت: ساختمان های این روستا بر روی لایه لغزشی ساخته شده و با توجه به اینکه نوع مصالح به کار رفته در این ساختمان ها گل و خشت است احتمال ریزش دارند بنابراین قابل سکونت نیستند.

باباپور ادامه داد: برای خانوارهای این روستا تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی با سود چهار درصد و ۲۵ میلیون تومان کمک بلاعوض اعطا می‌شود ولی با توجه به دوری مسافت هزینه حمل مصالح به این روستا و ساخت واحد مسکونی به مراتب بیشتر از شهر در می آید.

وی یادآوری کرد: هم اکنون با تلاش تمامی دستگاه‌های خدمات رسان و همکاری فرمانداری هوراند، ارایه خدمات زیربنایی به این روستا از سوی دستگاه های متولی در حال انجام است.

کد خبر: ۵۴٬۲۰۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha