۲۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۷
۱۰۰ درصد تجهیزات شهر بازی های شهرداری کهگیلویه و بویراحمد گواهی استاندارد ندارند
گزارش بازار از کهگیلویه و بویراحمد؛

۱۰۰ درصد تجهیزات شهر بازی های شهرداری کهگیلویه و بویراحمد گواهی استاندارد ندارند

یاسوج- با نزدیک شدن به فصل گرما، فضاهای تفریحی سرباز از خواب زمستانی بیدار می شوند و این در حالی است که آمارها حکایت از نداشتن گواهی استاندارد ۱۰۰ درصد تجهیزات شهر بازی های شهرداری های استان دارد.

خبرگزاری بازار، گروه استان ها- صدیقه امیدی: با کمی گردش در شهرهای کهگیلویه و بویراحمد، به پارک ها و فضاهای سبزی برخورد می کنیم که با گرم شدن هوا، کم کم رونق پیدا کرده و ظرفیتی برای حضور مردم را در فضای باز فراهم می کنند.

در قالب این فضاها، تجهیزات خدماتی مختلفی قرار داده شده که علاوه بر اشتغالزایی، فرصت مناسبی برای دوری فرزندان خانواده ها از زندگی ایستا و گذر ساعاتی با تحرک واقعی محسوب می شود.

بخشی از این تجهیزات که در فضاهای باز و گاها بسته قرار گرفته اند، تجهیزات بازی بوده که خبرها حکایت از زنگ خطر در حوزه استاندارد بخش غیر خصوصی آنها دارد.

اما برای ارزیابی آماری و صحت ماجرا به سراغ مدیرکل استاندارد کهگیلویه و بویراحمد رفتیم.

۹۱۰ دستگاه تجهیزات شهربازی در استان کهگیلویه و بویراحمد بازرسی شد

مدیرکل استاندارد کهگیلویه و بویراحمد گفت: از ۹۱۰ مورد بازرسی دستگاههای شهربازی در استان، ۳۷۷ دستگاه در شهر یاسوج، ۲۳۸ دستگاه در شهر گچساران، ۱۶۹ دستگاه در شهر دهدشت و ۱۲۶ دستگاه در شهر چرام است.

بهمن رحمتی افزود: تمامی شهربازی‌های استان در برنامه زمان‌بندی شده توسط شرکت‌هایی که از سوی سازمان ملی استاندارد تایید صلاحیت شده اند، مورد بازرسی و بازدید فنی و ایمنی قرار می‌گیرند.

رحمتی تصریح کرد: طبق ضوابط قانونی، شهرداری های استان باید برای حفظ ایمنی و سلامت شهروندان از فعالیت تجهیزات پارک های بازی و فضاهای تفریحی که نسبت به دریافت گواهی ایمنی اقدام نکرده اند، جلوگیری کنند.

احتمال خسارت جبران ناپذیر

بهمن رحمتی خاطر نشان کرد: وجود یک نقص کوچک در دستگاه ‌ها، وسایل تفریحی و بازی غیر استاندارد می‌تواند خسارات و حوادث جبران ناپذیری را برای خانواده ها و جامعه به همراه داشته باشد.

وی ابراز داشت:  این مهم ضرورت تشدید نظارت ها و تعاملات بین دستگاهی در تمامی دستگاه های مرتبط را افزایش می دهد.

مدیرکل استاندارد استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: هم استانی های عزیز هنگام استفاده از دستگاه ها و تجهیزات بازی مستقر در شهر بازی ها از وجود گواهی بازرسی استاندارد که ضرورت نصب آن در فضای قابل مشاهده در مجاورت تجهیز مورد استفاده تعریف شده است، اطمینان حاصل کنند.

رحمتی خاطرنشان کرد:  بدون مشاهده گواهی های بازرسی استاندارد، از استفاده از این تجهیزات خودداری کرده و این گونه موارد را  از طریق سامانه رسیدگی به شکایات با شماره تلفن ۱۵۱۷ به اداره کل استاندارد کهگیلویه و بویراحمد اطلاع رسانی کنند.

رحمتی از عملکرد موفق شهر بازی های با مدیریت بخش خصوصی در استان خبر داد و اظهار کرد: ۱۰۰ درصد شهر بازی های با مدیریت شهرداری ها گواهی استاندارد ندارندـ

رحمتی گفت: شهرداری ها باید هرچه سریعتر نسبت به طی مراحل قانونی و استانداری سازی با محوریت دریافت گواهی معتبر اقدام کنند.

به گزارش خبرنگار بازار، علیرغم اهمیت شهربازی ها در فرایند های تفریح ساز، سرگرم کننده و اشتغال زا، با توجه به رده سنی غالب استفاده کننده از این ظرفیت، باید اولویت ها بر ایمنی این مراکز گذاشته شده تا مبادا جرقه ای از یک آسیب یک حادثه جبران ناپذیر را رقم بزند. امید است متولیان در نفس های آخر زمستان، کام اعتماد به شهربازی ها را با کسب گواهی استاندارد شیرین کنند تا مبادا لبخندی از کودکان این استان با اتفاقی احتمالی تلخ شود.

کد خبر: ۵٬۴۲۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha