۲۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۷
قیمت مسکن در پردیس متاثر از تهران ۱۰ درصد کاهش یافت/ متقاضیان مسکن ملی آماده واریز مرحله دوم باشند
مدیر عامل شهر جدید پردیس در پاسخ به بازار:

قیمت مسکن در پردیس متاثر از تهران ۱۰ درصد کاهش یافت/ متقاضیان مسکن ملی آماده واریز مرحله دوم باشند

هدایت، مدیر عامل شهر جدید پردیس با اشاره به اینکه قیمت مسکن در پردیس با تاثیرپذیری از تهران تعدیل ۱۰ درصدی داشته است؟ گفت: متقاضیان خرید مسکن مهر از خرید وکالتی خودداری کنند و متقاضیان مسکن ملی آماده واریز مرحله دوم باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بازار، مهدی هدایت مدیر عامل شهر جدید پردیس در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری بازار که پرسید ثبات و کاهش قیمت مسکن در تهران آیا موجب تاثیرگذاری بر قیمت مسکن در پردیس شده است؟ گفت: هر چقدر قیمت مسکن کاهش یابد و تعدبل قیمت مسکن رخ دهد به نفع تولید مسکن هم خواهد شد.

وی افزود: پس ثبات قیمت مسکن و یا کاهش قیمت در تهران اگر رخ دهد پردیس هم از تهران تاثیر خواهد گرفت. اما تصور ما این است که همانطور که در برخی نقاط تهران شاهد کاهش قیمت ۱۰ درصدی تا ۱۵ درصدی هستیم در پردیس هم این تعدیل قیمت رخ داده است.

هدایت با اشاره به اینکه امسال به دلیل افزایش بی سابقه قیمت مسکن ما تا امروز به تعهدات خود پایبند بودیم تاکید کرد: اوایل آبان ماه از بابت افتتاح مسکن مهر ۱۴ هزار واحد مسکونی را افتتاح کردیم که بزرگترین افتتاح بود. و مجموع افتتاح ها را به ۶۰ هزار واحد رساند.

مدیر عامل پردیس خاطر نشان کرد: پیش بینی ما این است که تا آخر دی ماه تحویل ها زمان ببرد و مردم هم بلوک به بلوک می روند و دفترچه اقساط خود را دریافت کنند.

وی افزود: ۱۰ هزار واحد مسکن مهر نیز اول بهمن ماه افتتاح می شود و واگذاریها به ۷۰ هزار واحد می رسد. و ۱۲ هزار مسکن مهر باقی می ماند که تا خرداد سال آینده افتتاح می شود.

به گفته وی، تعدادی از واحدهای مسکن مهر که سال آینده می ماند برای این است که با تاخیر برای احداث و برای جبران کسری بود. 

وی افزود: طی روزهای آینده ۲۸ پروژه با حضور وزیر راه و شهرسازی ره مبلغ ۵۵۰ میلیارد تومان پروژه روبنایی کلنگ زنی خواهد شد و 

و کلنگ زنی تصفیه خانه فاضلاب شماره دو  پردیس با حضور وزیر انجام خواهد شد. 

به گفته وی، با افتتاح پروژه مزبور در افق جمعیتی پردیس تصفیه فاضلاب دیگر مشکلی نخواهد داشت. و از پساب آن برای فضای سبز استفاده خواهد شد.

هدایت گفت: متروی پردیس با امضای نوبخت در دستور کار دولت قرار گرفت که مترو پرویس مصوب شود و اگر در دولت تصویب شود عملیات اجرایی مترو پردیس آغاز خواهد شد. این پروژه ۱۰۰ درصد زیر زمینی است و تنها در جاجرود یک پل تعبیه شده و به همین دلیل معارضی نخواهد داشت. 

مدیز عامل پردیس در خصوص پروژه مسکن ملی نیز  گفت: پروژه مسکن ملی دز پردیس هم ۱۴ هزار واحد در دو بخش برنامه ریزی شده است که ۱۱ هزار واحد در قسمت واگذاری عرصه است و ۳ هزار واحد هم ثبت نامی است که در فاز ۵ و ۹ است.

و این واحدها در محله اجرای فونداسیون است و پردیس در خصوص مسکن ملی پیشرو است.

وی تاکید کرد: قسط دوم هم به میران ۴۰ میلیون تومان بزودی از متقاضیان مسکن ملی درخواست خواهد شد.

به گفته وی، در آزادسازی اراضی ۱۰۰ هزار اسناد را به ارزش ۶ هزار میلیارد تومان را به نام دولت صادر کنیم. 

هدایت در پاسخ به این پرسش که افق جمعیتی دز شهر پردیس چه میران است گفت: افق جمعیتی پردیس ۶۰۰ هزار نفر است اما موضوعی که حائز اهمیت است این است که سرعت سکونت در پردیس بالا است و به نوعی بالاترین نرخ رشد جمعیتی در پردیس است.

مدیر عامل پردیس تاکید کرد: دو نکته مهم و اساسی در پردیس و در واحدهای مسکن مهر دنبال می شود که اولی خرید نصبیات و آسانسور است که برای آن فراخوان خواهیم داد. 

وی ادامه داد: نکته دوم راه اندازی اورژانس رفع نقص است که اگر مالکان مسکن مهر دچار مشکل شدند با مراجعه به واحد رفع نقص مشکل واحد مسکونی آنها حل خواهد.

کد خبر: ۵۴٬۱۷۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • محمودی IR ۱۴:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۵
      1 0
      قیمتها در حال ریزش هست خیلیها میگن هیچوقت سابقه نداشته قیمت مسکن پایین بیاد ولی هیچوقت سابقه نداشته قیمت مسکن در عرض 3 سال 5 برابر بشه ازسال 96 قیمتها هرساله جهشی بوده در حالیکه همیشه پس ایم جهش یک دوره رکود 5 ساله رو داشتیم دو جهش در سال 98 و 99 رخ داده که غیر معمول بوده و حاصل دسترنج آقایان دلالها. و معاملات صوریست قیمت مسکن قابل برگشت به سال 98 هست حتی با تورم سالیانه 50 درصد قیمتها باید نصف قیمتهای فعلی باشه نیمی از قیمت حبابه..و امکان تخلیه این حباب با کاهش قیمت ارز و گشایش روابط اقتصادی وجود داره