۲۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۷
سالانه ۷۰ پروژه علمی جدید در موسسه رازی تعریف می‌شود
معاون تحقیقات و فناوری موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی:

سالانه ۷۰ پروژه علمی جدید در موسسه رازی تعریف می‌شود

کرج- معاون تحقیقات و فناوری موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی با بیان اینکه طی پنج سال گذشته به طور متوسط سالانه بین ۵۰ تا ۷۰ پروژه جدید تعریف می‌شود، گفت: متوسط زمان اجرای پروژه‌ها دو تا دو و نیم سال و پروژه‌های در حال اجرا در موسسه بیش از ۴۰۰ مورد است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی موسسه رازی، محمدحسین فلاح مهرآبادی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۳۳ نفر عضو هیئت علمی در موسسه رازی وجود دارد، اظهار کرد: ۱۸ نفر دامپزشکان استانی هستند که به ما ملحق شده اند و مابقی همکاران داخل موسسه و شعب هستند، حدود ۱۷۰ نفر نیز محقق غیرهیئت علمی در موسسه وجود دارند که با درجه فوق لیسانس و دکترا در حوزه تحقیقات فعالیت می کنند.

وی با تاکید بر اینکه نباید انتظار داشته باشیم که با پایان یافتن یک پروژه به یک محصول برسیم، گفت: برای دستیابی به محصول یا بایستی چند پروژه تجمیع شوند و یا ترکیبی از این پروژه ها باشد، حتی گاهی برخی محصولات بدون پروژه نتیجه گرفته اند. به عنوان مثال افزایش پایداری عمر قفسه ای واکسن بروسلوز (توسط آقایان  دوستداری، خفری و عالمیان) از جمله مواردی بود که بدون طرح تحقیقاتی عملیاتی شد.

معاون تحقیقات و فناوری موسسه رازی از واکسن آبله قناری و واکسنB۷۹۳ برونشیت عفونی طیور به عنوان محصولاتی یاد کرد که با تلاش اعضای هیئت علمی موسسه (محمد مجید ابراهیمی و شهین مسعودی) که از نتایج طرح های تحقیقاتی بودند، در سال گذشته مجوز تولید دریافت کردند.

مهرآبادی تاکید کرد: برای اینکه پروژه یا مجموعه ای از پروژه ها به محصول و یا دستاورد مورد نظر منجر شوند، لازمه آن نیازسنجی صحیح، برنامه ریزی و حمایت از محققان، پایش و نظارت مستمر پروژه و ایجاد سیستم های انگیزشی متناسب برای محققان است تا در نهایت بتوانیم شاهد نتایج مناسب از پروژه ها باشیم.

کد خبر: ۵۴٬۱۶۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha