۲۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۰
تشکیل شورای ثبات مالی؛ رهیافتی برای بهبود شرایط بازار سرمایه
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بازار مطرح کرد

تشکیل شورای ثبات مالی؛ رهیافتی برای بهبود شرایط بازار سرمایه

پور ابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: مبحث شورای ثبات مالی از جمله تکالیف محوله و همچنین از جمله موضوعات مورد پیگیری ما بوده است. شورای ثبات مالی کمک می‌کند تا جایگاه های مهم کشور به صورت بخشی به موضوع اقتصاد نگاه نکنند.

محمدرضا پورابراهیمی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی بازار، در ارزیابی خود از شرایط بازار بورس و بررسی‌های مجلس پیرامون این موضوع گفت: ما اعتقاد داریم بازار سرمایه، بازی با ظرفیت بالایی است.

وی تأکید کرد: روندهای غیر منطقی این بازار در ماه‌های اخیر قابل پذیرش نیست و نمی‌تواند مبنای عملکرد واقعی این بازار باشد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به مذاکرات مجلس با مدیران بازار سرمایه در پایان هفته گذشته تأکید کرد: مبحث شورای ثبات مالی از جمله تکالیف محوله و همچنین از جمله موضوعات مورد پیگیری ما بوده است.

این نماینده مجلس اظهار داشت: شورای ثبات مالی کمک می‌کند تا جایگاه های مهم کشور به صورت بخشی به موضوع اقتصاد نگاه نکنند به عنوان مثال رییس کل بانک مرکزی تنها سود سپرده را مبنای اقدامات قرار ندهد چرا که اگر سود سپرده افزایش پیدا کند مسلم است اثر منفی در بازار سرمایه خواهد داشت.

وی بیان داشت: تنها در زمانی می‌توانیم حواشی بازار سرمایه را مدیریت کنیم که شورای ثبات مالی در کشور تشکیل شود این مسئله در اولویت اول کمیسیون اقتصادی قرار دارد که می‌تواند به نوعی بازارها را با هم هماهنگ کند.قطعا نگاه بخشی به اقتصاد می توان آسیب زا باشد.

کد خبر: ۵۴٬۱۲۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha