۲۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۵
صادرات برق تجدیدپذیر نیازمند همراهی دولت در بازاریابی
مدیرعامل شرکت انرژی های تجدیدپذیر مپنا عنوان کرد

صادرات برق تجدیدپذیر نیازمند همراهی دولت در بازاریابی

ادیب فر، مدیرعامل شرکت انرژی های تجدید پذیر مپنا گفت: صادرات برق از انرژی های تجدید پذیر نیازمند همراهی دولت برای بازاریابی در کشور های مقصد است.

به گزارش بازار، اکبر ادیب فر با اشاره به اینکه قیمت خرید تضمینی نسبت به هزینه های تولید سازگاری نداردافزود: قیمت خرید تضمینی برای انرژی‌های بادی، ۵۴۶ تومان به ازای هر کیلووات ساعت برق و برای انرژی‌های خورشیدی ۶۳۰ تومان به ازای هر کیلووات ساعت برق است که این رقم با دلار ۸ هزار تومانی متناسب بود، اما با قیمت فعلی دلار، توجیه اقتصادی ندارد.

وی با بیان اینکه تا پایان برنامه پنجم توسعه باید ۵ هزار مگاوات نیروگاه تجدید پذیر در کشور نصب می‌شد گفت: در حال حاضر فقط ۸۵۰ مگاوات نیروگاه تجدید پذیر در کشور نصب شده است که ۹۰ درصد آن بادی و خورشیدی و مابقی از دیگر انواع انرژی خورشیدی است.

مدیرعامل شرکت انرژی‌های تجدید پذیر مپنا با اشاره به اینکه صادرات انرژی‌های تجدید پذیر می‌تواند به توسعه این نوع انرژی و رفع مشکلات فعلی این صنعت بسیار کمک کند ادامه داد: طبق پیگیری‌های انجام شده به دستور وزیر نیرو، مصوبه‌ای برای صادرات انرژی‌های تجدید پذیر اعلام شده که هنوز دستورالعل اجرایی آن اعلام نشده است.

ادیب فر با اشاره به اینکه طبق این مصوبه بخش خصوصی پس از بازاریابی می‌تواند برق تولیدی خود را به کشورهای مقصد صادر کرده و هزینه انتقال را به وزارت نیرو پرداخت کند گفت: این درحالی است که ما به وزارت نیرو پیشنهاد دادیم برای تحقق این موضوع، راهکار مناسب، عقد قرارداد صادرات برق در حجم بالا از سوی دولت با کشورهای مقصد است که بخشی از آن حجم به انرژی‌های تجدید پذیر اختصاص یابد.

وی با بیان اینکه، این روش به معنای کمک وزارت نیرو در بازاریابی برای بخش خصوصی است افزود: ما برای عملیاتی شدن موضوع صادرات برق تجدید پذیر کارگروهی را تاسیس و اهداف خود را در آن پیگیری خواهیم کرد.

کد خبر: ۵۴٬۰۲۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha