۲۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۹
قیمت جدیدی برای لاستیک از سوی سازمان صمت اعلام نگردیده است
رئیس اتحادیه لاستیک، روغن، پنچرگیران و فیلتر سازان تهران:

قیمت جدیدی برای لاستیک از سوی سازمان صمت اعلام نگردیده است

سعادتی نژاد، رئیس اتحادیه لاستیک، روغن، پنچرگیران و فیلتر سازان تهران با تأکید بر اینکه هنوز نرخ مصوب و تایید شده از سوی سازمان صمت به اتحادیه برای لاستیک اعلام نگردیده بیان داشت: به جهت گران شدن مواد اولیه برای تهیه لاستیک، انجمن تولیدکنندگان تایر، خواهان افزایش قیمت لاستیک در سطح بازار با افزایش۸۰ درصد قیمت کنونی می باشد.

به گزارش بازار به نقل از اتاق اصناف تهران، داود سعادتی نژاد، رئیس اتحادیه لاستیک، روغن، پنچرگیران و فیلتر سازان تهران گفت: در پی افزایش نرخ ارز و نوسان دلار برای تولیدکنندگان لاستیک، صرفه اقتصادی تولید بسیارکاهش پیدا کرده است؛ بنابراین قیمت لاستیک در بازار نوسان دارد؛ همچنین به جهت گران شدن مواد اولیه برای تهیه لاستیک، انجمن تولیدکنندگان تایر خواهان افزایش قیمت لاستیک در سطح بازار با افزایش۸۰ درصد قیمت امروز می باشند.

او در ادامه بیان داشت: با توجه اینکه تولیدکنندگان خواهان افزایش ۸۰ درصدی قیمت لاستیک می باشند؛ اما تا امروز هنوز قیمت مصوب به اتحادیه اعلام نشده است. سازمان صمت بنا دارد تا با بررسیهای ممکن در این رابطه تا تاریخ ۵ آذر ماه موافقت خود را در ارتباط با افزایش قیمت لاستیک و برآوردهایی که میتواند در رابطه با میزان افزایش آن انجام دهند اعلام کنند.

سعادتی نژاد اضافه کرد: اگر لاستیک به اندازه کافی در سطح بازار توزیع شود به راحتی دست مصرفکننده خواهد رسید و از رانت و دلال در بازار قاعدتاً جلوگیری خواهد شد. دولتمردان بایستی شرایطی را فراهم آورند تا همه بتوانند لاستیک را با قیمت مناسب در سطح بازار تهیه کنند. فراوانی هر کالا در بازار مشخصاً قیمت کالا را کاهش خواهد داد.

او تصریح کرد: در شرایط کنونی که عرضه لاستیک در بازار از طریق سامانه انجام میشود و فروشندگان در واحدهای صنفی خود نمیتوانند لاستیک را به راحتی در اختیار متقاضیان قرار دهند و مصرفکنندگان نیز باید از سامانه خرید برای تقاضای خود استفاده کنند این موجب ایجاد شرایط بسیار بحرانی و سخت در چند ماه اخیر برای بازار شده است.

سعادتی نژاد با ابراز امیدواری از رفع مشکل تهیه و خرید لاستیک با توجه و همکاری دولت گفت: امیدواریم با تعیین نرخ منطقی از سوی سازمان صمت و فراوانی خرید و فروش در سطح بازار شرایط بهتری برای عرضه کنندگان و متقاضیان لاستیک فراهم گردد.

کد خبر: ۵۴٬۰۱۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha