۲۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۳
بخشنامه جدید ارزی دولت باید حساب‌شده اجرا شود
عضو هیات رئیسه اتاق ایران:

بخشنامه جدید ارزی دولت باید حساب‌شده اجرا شود

امیرزاده، عضو هیات رئیسه اتاق ایران بر این باور است که بخشنامه جدید ارزی دولت باید حساب شده اجرا شود؛ چراکه منابع ارزی ورودی به کشور محدودیت دارد و کالاهای اساسی و مواد اولیه نیز باید با سرعت از گمرکات ترخیص شود از این رو اجرای بخشنامه جدید ارزی باید با توجه به این مسائل اجرا شود.

به گزارش بازار به نقل از اتاق ایران، با تصمیم ویژه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت در جلسه فوق‌العاده ششم آبان ماه، تهاتر ارزی صادرکنندگان و واردکنندگان مجاز اعلام‌شده است. به‌این‌ترتیب واردکنندگان می‌توانند علاوه بر استفاده از سامانه نیما، ارز موردنیاز خود را از محل ارز صادرکنندگان به شکل تهاتر به نحو گسترده تأمین کنند. همچنین واردات از محل ارز متقاضی نیز که توسط واردکننده یا اشخاص دیگر، تأمین می‌شود با ثبت سفارش نزد وزارت صنعت، معدن و تجارت امکان‌پذیر خواهد بود.

طبق گفته رئیس سازمان توسعه تجارت، ساده‌سازی در ورود مواد اولیه و نهاده‌ها ی مورد نیاز تولید از برنامه‌های این مصوبه است.

گفتنی است، تصمیمی که در جلسه فوق‌العاده ستاد هماهنگی اقتصادی دولت درباره تهاتر ارزی صادرکنندگان و واردکنندگان اتخاذ ‌شد، در پی مصوبه اخیر شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی بود که به تصمیم گیران پیشنهاد شده بود.

 عضو هیات رئیسه اتاق ایران در همین زمینه می‌گوید: اخذ این تصمیم گام مهمی به‌حساب می‌آید و باید هدایت‌شده اجرا شود؛ چراکه منابع ورودی به کشور محدودیت است و در شرایط فعلی باید روند ترخیص کالاها از گمرکات به‌خصوص کالاهای اساسی و مواد اولیه به‌سرعت صورت گیرد.

 محمد امیرزاده، تأکید می‌کند: در شرایط فعلی اولویت واردات، به واردات کالاهایی باید اختصاص داشته باشد که تأمین‌کننده نیازهای اساسی مردم است.

عضو هیات رئیسه اتاق ایران معتقد است: با اجرای بخشنامه مذکور شاهد رونق صادرات در ماه‌های آینده خواهیم بود و انتظار می‌رود چشم‌انداز صادرات تا پایان سال مثبت باشد.

او تصریح می‌کند: خوشبختانه در مقایسه با نیمه اول سال، واحدهای تولیدی در استان‌های مختلف در حوزه صادرات فعالانه‌تر عمل می‌کنند؛ انتظار هم می‌رود که در این وضعیت شاهد بخشنامه‌های متعدد و خلق‌الساعه به روال قبل نباشیم. چراکه معتقدم بخشنامه‌ها و قوانین خلق‌الساعه هستند که مانع اصلی توسعه صادرات و سردرگمی صادرکنندگان هستند.

کد خبر: ۵۳٬۹۸۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha