۲۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۷
از ساخت مسکن ارزان قیمت برای محرومان تا اقدامات ضد کرونایی در البرز
رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در البرز با بازار مطرح کرد:

از ساخت مسکن ارزان قیمت برای محرومان تا اقدامات ضد کرونایی در البرز

کرج- ستاد اجرایی فرمان امام (ره) یکی از نهادهایی است که از گذشته اقدامات مختلفی در کشور داشته اما در سالهای اخیر با هدف محرومیت زدایی، اشتغالزایی، کاهش آسیب های اجتماعی و در بسیاری موارد دیگر فعالیت های خود را در کشور و به ویژه در مناطق محروم گسترش داده است.

خدیجه ستارزاده؛ البرز: زمان بروز حوادث مانند سیل، زلزله و بحران های دیگر، ستاد اجرایی فرمان امام از اولین دستگاه هایی است که برای کمک و خدمات رسانی حضور پیدا می کند اما متاسفانه مردم اطلاع و آگاهی چندانی از فعالیت این ستاد ندارند. در استان البرز نیز این مجموعه مانند دیگر استان های کشور فعال است. برای آگاهی از وضعیت و اقدامات انجام شده توسط این ستاد با «محمد مهدی پورسلیمانی» مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام ره در البرز و غرب تهران گفتگو کردیم.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت  امام (ره) در البرز و غرب استان تهران گفت: این ستاد در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری مدظله العالی مبنی بر  رسیدگی به وضعیت نیازمندان خصوصاً آسیب دیدگان از بیماری کرونا با استفاده از ظرفیت عظیم گروه های جهادی و با محوریت نماینده محترم ولی فقیه در استان  و امام جمعه کرج و ائمه محترم جمعه شهرستانها  اقدامات متعددی را به انجام رسانیده است.

محمدمهدی پورسلیمانی با اعلام اینکه طی روزهای اخیر ۱۵۰۰ بسته پروتئینی شامل ۲ قطعه مرغ، بین نیازمندان در مناطق محروم و حاشیه ای استان توزیع شده، افزود: به زودی مرحله سوم رزمایش احسان و همدلی، با توزیع ۲۰ هزار بسته معیشتی و پویش احسان سلامت، با توزیع ۲۹ هزار بسته اقلام بهداشتی اعم از ماسک و مواد ضدعفونی کننده آغاز خواهد شد.

مراحل اول و دوم رزمایش احسان و همدلی
پورسلیمانی افزود: در مراحل اول و دوم رزمایش نیز به ترتیب ۱۵ هزار بسته معیشتی با ارزش تقریبی۳ میلیارد تومان و ۳۲ هزار بسته پروتئینی با ارزش بالغ بر ۱.۲  میلیارد تومان توزیع شده است.   

پویش مشق احسان
وی گفت: از دیگر اقدامات ستاد، برگزاری پویش مشق احسان بوده که همزمان با آغاز سال تحصیلی و توزیع ۱۰ هزار بسته لوازم التحریر شامل «کیف، مداد، خودکار، دفتر و جامدادی و غیره » با مشارکت گروه های جهادی انجام شد. ارزش هر بسته لوازم التحریر بین ۱۲۰ تا ۱۵۰ هزار تومان است که مبلغ ۳۰ هزار تومان توسط گروه های جهادی و خیرین تأمین و الباقی بالغ بر یک میلیارد تومان، توسط ستاد تأمین شده است.

پویش احسانه
پورسلیمانی با بیان اینکه سهم استان البرز در تهیه و توزیع جهیزیه بین زوج های نیازمند ۱۵۰ دست جهیزیه بوده گفت : ۱۸ سری از این اقلام بین زوج های نیازمند توزیع شد. هر سری جهیزیه شامل «یخچال ۱۴ فوت، تلوزیون رنگی ۲۴ اینچ، فرش ماشینی ۹ متری اتوبخار، سرویس خواب، بسته فرهنگی، اجاق گاز پنج شعله، قابلمه ۱۷ پارچه، ظروف چینی ۶ نفره، چای ساز، پتو دونفره، قاشق و چنگال ۶ نفره» می باشد. از این تعداد ۴ سری به صورت غیرمشارکتی و بدون آورده گروه های جهادی توزیع شده و مابقی مشارکتی بوده که برای هر سری جهیزیه آورده گروه های جهادی ۵ میلیون تومان و مابقی بر عهده ستاد بوده است.

 توزیع ۲۰۰ هزار لیتر مواد ضدعفونی بین گروه های جهادی
مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت  امام (ره) در البرز به اشاره به بسیج همگانی برای مبارزه با کرونا ویروس گفت: ستاد اجرایی در ماههای ابتدای سال جاری اقدام به خرید ۲۰۰ هزار لیتر مواد اولیه ضدعفونی اسید پراستیک به ارزش ۳۵ میلیون تومان کرده و با ظرفیت ۲۰ گروه جهادی به صورت مستمر اقدام به محلول پاشی معابر و اماکن عمومی و برخی ادارات پر تردد نموده و ۲ گروه جهادی ویژه نیز ضدعفونی بیمارستان های شهید مدنی، امام علی علیه السلام ، کوثر و شهید باهنر را به عهده گرفته اند.

توزیع بسته های اقلام بهداشتی و ماسک
پورسلیمانی افزود: ۸۵۰ پک بهداشتی شامل «۱۰ عدد ماسک، یک عدد ژل ضدعفونی دست و یک لیتر مایع ضدعفونی کننده» به ارزش تقریبی ۱۰۰ میلیون تومان بین نیازمندان توزیع و بالغ بر ۳۰ هزار قطعه ماسک سه لایه طی ۸ ماه گذشته و در دهه اول محرم به صورت رایگان در اختیار نیازمندان و هیئات مذهبی و برخی ادارات و سازمانها قرارداده شده که بخشی به قیمت پایین تر از قیمت مصوب از طریق شرکت پارس نانو متعلق به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) ارائه شده است.

کمک به گروه های جهادی برای تولید یک میلیون ماسک
وی گفت: با توجه به کمبود ماسک در روزها و ماه های اول شیوع ویروس کرونا ، ستاد اجرایی اقدام به کمک برای تجهیز کارگاه های تولید ماسک نموده و تعداد یک میلیون ماسک تولید و میان نیازمندان توزیع شد.


پورسلیمانی گفت: به مناسبت عید سعید غدیر مجموعه ستاد با تهیه مرغ و تقسیم آن بین گروه های جهادی و هیئات مذهبی، ۹۰ هزار وعده غذای گرم طبخ و در همان روز در مناطق محروم میان نیازمندان توزیع شد و این اقدام به طور مستمر به مناسبتهای مختلف انجام می شود. 

راه اندازی بزرگترین مجتمع تولید ماسک در منطقه غرب خاورمیانه
مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت  امام (ره) در البرز اظهار کرد: با توجه به شیوع ویروس منحوس کرونا و کمبود ماسک در کشور، علی رغم تحریمهای شدید، در فروردین ماه سال جاری و ظرف ۲۱ روز، در یک اقدام جهادی، بزرگترین کارخانه تولید ماسک در غرب خاورمیانه در شهرک صنعتی اشتهارد، با ظرفیت تولید۳ میلیون انواع ماسک سه لایه ،N۹۵  و N ۹۹  در روز، با بودجه ای بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان توسط ستاد اجرایی فرمان امام راه اندازی و اخیراً با افزایش تعداد دستگاهها ظرفیت این مجموعه به ۵ میلیون قطعه ماسک در روز رسیده و در این راستا برای بیش از ۲۰۰۰ نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم شغل ایجاد گردیده است.

حمایت از طرحهای مشاغل روستایی
وی با اشاره به اهمیت اشتغال روستایی برای جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها گفت: کمک به اشتغال روستایی برای ۲۵۰ طرح توسط ستاد اجرایی در سالجاری در دستور کار قرار گرفت که به هر طرح مبلغ ۴۰ میلیون تومان تسهیلات کم بهره و با شرایط آسان پرداخت می شود. 

تأمین شغل برای پدر شش قلوهای البرزی
پورسلیمانی با اشاره به وضعیت خانواده شش قلوها در استان گفت: با عیادتی که از این خانواده انجام شد و پس از شنیدن مشکلات معیشتی و  نداشتن شغل پدر شش قلوها، با هماهنگی های انجام شده و طبق دستور «دکتر مخبر» رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) ، وی در یکی از شرکت های وابسته به ستاد اجرایی مشغول به کار و بحمدالله از حقوق ثابت و بیمه و برخی مساعدتهای دیگر برخوردار شده است.

راه اندازی سامانه هست اینجا
وی افزود: به منظور دسترسی آسان مردم در همه استانها به اقلام بهداشتی با قیمت ارزان، ستاد اجرایی تمهیداتی را اندیشیده و مردم با مراجعه به سایت  hastinja.ir ، مستقیماً می توانند اقدام به خرید ماسک و محلول ضدعفونی و دیگر اقلام نمایند و در این سایت امکان مشارکت برای خرید اقلام به منظور اهدا به نیازمندان نیز وجود دارد.

مقرر شده در سه منطقه فردیس، حسن آباد و شهر جدید هشتگرد ، تعداد ۲۲۰۰ واحد مسکن ارزان قیمت توسط ستاد احداث و به زودی کلنگ زنی احداث ۴۰۰ واحد در منطقه فردیس انجام خواهد شد

 برنامه ریزی برای ساخت ۲۲۰۰ مسکن ارزان قیمت
پورسلیمانی با بیان اینکه در سنوات قبل، ستاد اجرایی برای ساخت و تعمیر مسکن خانواده های نیازمند در مناطق محروم مشارکت داشته، اعلام کرد: بر اساس تصمیمات متخذه، مقرر گردیده در سه منطقه فردیس، حسن آباد و شهر جدید هشتگرد ، تعداد ۲۲۰۰ واحد مسکن ارزان قیمت توسط ستاد احداث گردد و به زودی کلنگ زنی احداث ۴۰۰ واحد در منطقه فردیس انجام خواهد شد.

اقدامات ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در استان البرز در سنوات گذشته
وی گفت: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام در سنوات قبل نیز در استان البرز از طریق بنیاد برکت اقدام به سرمایه گذاری در ۳۱ طرح با بودجه ای نزدیک به ۱۱۰ میلیارد تومان نموده که ۱۸ طرح در جهت توانمند سازی اقتصادی استان، ۱۲ طرح برای امور زیربنایی و ۱ طرح آن در حوزه سلامت بوده است.

پورسلیمانی با اشاره به مشارکت بنیاد برکت در طرح های اقتصادی بنگاه محور گفت: با اجرای ۶ طرح در شهرستان های استان برای سه هزارو ۴۹۰ نفر شغل پایدار ایجاد شده او در ۱۲ طرح تسهیلات محور  نیز برای ۶۷ نفر شغل ایجاد شده است.

پورسلیمانی اظهار کرد : تا کنون در استان تعداد ۷ باب مدرسه با  ۶۶ کلاس درس با تخصیص ۴ میلیارد تومان و  ۵ باب مسجد با تخصیص ۴۰۰ میلیون تومان در شهرستان های استان احداث گردیده است.

کد خبر: ۵۳٬۹۲۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha