۲۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۷
۷۶ درصد معادن زنجان فعال هستند​
رئیس سازمان صمت زنجان:

۷۶ درصد معادن زنجان فعال هستند​

زنجان- رئیس سازمان صمت زنجان با بیان اینکه ۷۶ درصد معادن استان فعال هستند، گفت: ۳۵۲ معدن دارای پروانه بهره برداری در استان وجود دارد.

به گزارش بازار به نقل از صنعت، معدن و تجارت زنجان، ناصر فغفوری با بیان اینکه ۷۶ درصد از معادن استان زنجان فعال هستند، گفت:در سطح کشور ۴۶ درصد معادن فعال می باشند.

وی یادآور شد: ۳۵۲ معدن دارای پروانه بهره برداری در استان وجود دارد که ذخیره قطعی این معادن ۸۶۲ میلیون تن می باشد و استخراج اسمی سالیانه این معادن ۱۴ میلیون تن و استخراج واقعی آنها هفت میلیون تن می باشد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت زنجان گفت: در نیمه نخست سال جاری ۲۵۰ معدن بارنامه دریافت کرده اند که در مقایسه این میزان با آمار سال‌های گذشته نشان از فعال شدن بخش معدن استان دارد.

فغفوری در خصوص وضعیت معادن غیر فعال استان گفت: با تلاش نظام مهندسی معدن و خانه معدن استان کلیه معادن پالایش شده و هیچ معدنی به صورت بلاتکلیف وجود ندارد.

وی ابراز کرد: حدود ۵۰ معدن هم اکنون آماده برگزاری مزایده است که در این راستا در حال برطرف کردن مشکل معارضان محلی تعدادی از معادن هستیم که پس از برگزاری مزایده معادن بدون هیچ گونه مشکلی وارد مرحله عملیاتی شده است.

کد خبر: ۵۳٬۹۲۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha