۲۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۵
بازار سرمایه، آماده معاملات منطقی است
مدیرعامل شرکت مشاور سرمایه گذاری ارزش‌پرداز آریان:

بازار سرمایه، آماده معاملات منطقی است

پویانفر، مدیرعامل شرکت مشاور سرمایه گذاری ارزش‌پرداز آریان، بازار سرمایه را در حالتی ارزنده و آماده برای معاملات منطقی ارزیابی کرد و گفت: هیچ بازاری به اندازه بازار سرمایه شرایط سرمایه گذاری با مبالغ اندک و امنیت بالا را ندارد.

به گزارش بازار به نقل از بازار سرمایه ایران، احمد پویانفر، با اشاره به نگرانی سهامداران از کاهش سودآوری شرکت ها در پی افت نرخ دلار اظهار داشت: اتفاقات بازار سرمایه و نرخ سهام به طور تقریبی بر مبنای دلار ۱۴ هزار تومان در بورس شکل گرفته است؛ یعنی هنوز فاصله زیادی با نرخ امروزی دلار دارند و هیچ جای نگرانی برای وضعیت سهام شرکت ها وجود ندارد.

وی ادامه داد: از نظر بنیادی و حتی جو روانی بعید است نرخ دلار به پایین تر از ۲۰ هزار تومان برسد، اما در کنار این موضوع عملکرد ۶ ماهه امسال شرکت ها نسبت به ابتدای سال هم که قیمت ها در اوج بودند، نشان دهنده سودآوری بیش از ۵۰ درصد شرکت ها است.

مدیرعامل مشاور سرمایه گذاری ارزش‌پرداز آریان افزود: سود دهی شرکت ها از ۵۰ درصد تا ۱۰۰ درصد رشد داشته  است، از طرفی P/E  فوروارد (پیشرو) بسیاری از شرکت های بزرگ در محدوده ۶-۷ قرار گرفته است؛ در حالی که این نسبت در بخش ساخت و ساز، معاملات خودرو و سایر فرصت های سرمایه گذاری  عددی بالای ۴۰ است، یعنی با هر شیوه ای هم مقایسه شود، سهام در بازار سرمایه از دیدگاه بنیادی توجیه سرمایه گذاری دارند.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: طی چند ماه گذشته، برخی ناهماهنگی های دولت در تعامل با بازار سرمایه، همچنین ورود تعداد زیادی سهامدار جدید الورود به فرسایشی شدن افت قیمت ها منجر شد که البته  نگرانی خاصی از این بابت وجود ندارد و بازار سرمایه در حالتی ارزنده و آماده برای معاملاتی منطقی است

پویانفر در توصیه به سهامداران گفت: سرمایه گذارانی که پول خود را از بازار سرمایه خارج می کنند و به طور مثال ملک یا خودرو می خرند، هر روز در بنگاه های املاک یا بازار خودرو در حال پرس و جوی قیمت نیستند و معمولا بعد از گذشت زمان برآورد ارزشی می کنند. سرمایه گذاری در بورس هم باید به همین صوورت و  بلند مدت باشد.

وی ادامه داد: سرمایه گذاران جدید الورود نباید انتظار داشته باشند که روزانه مثلا نیم تا یک درصد سود کسب کنند؛ این نوع معامله افراد فوق حرفه ای را می طلبد، اما سهامداران جدیدی که وارد این بازار می شوند باید با دارایی مازاد خود سرمایه گذاری بلند مدت داشته باشند و اگر با نگاهی غیر از این وارد شده اند، باید اصلاح نگرش انجام شود؛ درغیر اینصورت نه تنها در این بازار، بلکه در تمامی بازارها شکست می خورند.

مدیرعامل شرکت  مشاور سرمایه گذاری ارزش‌پرداز آریان با تاکید بر اینکه فرصت های سرمایه گذاری در بازار سرمایه کماکان بر دیگر بازارها برتری دارد، گفت: هیچ بازاری اجازه سرمایه گذاری با ارقامی مانند ۵ میلیون تومان یا حتی کمتر را نمی دهد؛ در صورتی که بازار سهام راه را برای تمامی افراد با مبالغ کم  و زیاد هموار کرده است.

 پویانفر  افزود: متاسفانه برخی افراد با وارد شدن به بازارهای غیر رسمی، ریسک از بین رفتن سرمایه را به جان می خرند و شرایط  نامتعارف را در ازای کسب سود چند برابری قبول می کنند در صورتی که می توانند با در نظر داشتن سرمایه گذاری بلند مدت، بازدهی معقولی از بورس داشته باشند.

کد خبر: ۵۳٬۸۷۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha