۲۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۲
 ۵۵درصد از مودیان حقوقی در زنجان درخواست ابلاغ الکترونیک خود را ارسال کردند
مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان:

۵۵درصد از مودیان حقوقی در زنجان درخواست ابلاغ الکترونیک خود را ارسال کردند

زنجان- مدیرکل امور مالیاتی زنجان گفت: تاکنون ۵۵درصد از مودیان حقوقی و ۴۴ درصد از مودیان حقیقی استان درخواست ابلاغ الکترونیک خود را ارسال کرده اند.

به گزارش بازار به نقل از امور مالیاتی زنجان، میر حیدر رضوی گفت: با توجه به شرایط فعلی جامعه ناشی از شیوع ویروس کرونا و نیاز به کاهش حضور مودیان مالیاتی، یکی از مهمترین مراحل در محاسبه و اخذ مالیات، مرحله ابلاغ اوراق مالیاتی است.

وی تاکید کرد: از آنجا که بر اساس قانون، تاریخ ابلاغ این اوراق به مودی مبنای مهمی برای تعیین فرصت انجام برخی تکالیف قانونی است، اهمیت زیادی دارد و انجام صحیح آن نیز نقش عمده ای در حفظ حقوق مودیان دارد.

مدیر کل امور مالیاتی استان زنجان گفت: تا پیش از این، ابلاغ اوراق مالیاتی فقط به شکل فیزیکی انجام می شد و در ماه های اخیر و در پی شیوع ویروس کرونا، ضروت استفاده بیشتر از خدمات الکترونیکی و کاهش مراجعه های حضوری تشدید شده و از طرفی نیز سازمان امور مالیاتی کشور برنامه هایی را برای ابلاغ اوراق مالیاتی به صورت الکترونیکی اجرا کرده است.

رضوی ادامه داد: سازمان امور مالیاتی کشور در راستای توسعه خدمات الکترونیک مالیاتی و تسهیل امور برای مودیان، امکان دریافت اوراق مالیاتی به صورت الکترونیک را برای آنها فراهم کرده است.

وی مودیانی که خواستار استفاده از ابلاغ الکترونیک اوراق مالیاتی هستند باید به درگاه عملیات الکترونیکی مالیاتی به آدرس tax.gov.ir مراجعه و گزینه درخواست ابلاغ الکترونیک را تایید کنند و مودیان با انجام این کار می توانند  از طریق حساب کاربری خود به همه اوراق مالیاتی مربوط به پرونده مالیاتی خود دسترسی داشته باشد.

مدیرکل امور مالیاتی زنجان با بیان اینکه ابلاغ الکترونیکی با این روش در حکم ابلاغ واقعی خواهد بود و همه پیامدهای قانونی ابلاغ فیزیکی را به همراه دارد، گفت: نکته مهم درخصوص ابلاغ الکترونیکی اوراق این است که چنانچه مودی ظرف دو هفته از تاریخ بارگذاری اوراق، نسبت به مشاهده اوراق به صورت الکترونیکی اقدام کند، تاریخ مشاهده به عنوان تاریخ واقعی ابلاغ اوراق مالیاتی ثبت خواهد شد و این تاریخ مبنای محاسبه مواعد قانونی مرتبط با انجام تکالیف قانونی قرار خواهد گرفت.

رضوی افزود: تاکنون ۵۵درصد از مودیان حقوقی و ۴۴ درصد از مودیان حقیقی در سطح استان درخواست ابلاغ الکترونیک خود را ارسال کرده اند.

وی تاکید کرد: ابلاغ اوراق مالیاتی به شیوه الکترونیکی گام مهمی در مسیر افزایش اثربخشی نظام مالیاتی است، چرا که از هزینه های ناشی از ابلاغ فیزیکی اوراق مالیاتی کاهش می یابد و از طرفی نیز تردد و مراجعه حضوری مودیان را موجب می شود که این مهم منجر به کاهش ترافیک، آلودگی هوا و ابتلا به بیماری کرونا می شود.

مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان گفت: آن دسته ازمودیانی مالیاتی که تاکنون فرم درخواست خود برای فعال کردن ابلاغ الکترونیک را ارسال نکرده اند برای ارسال درخواست خود اقدام کنند.

رضوی تاکید کرد: مزیت مهم ابلاغ الکترونیکی اوراق مالیاتی این است که مودیانی که این شیوه را انتخاب می کنند، به سابقه اوراق مالیاتی خود نیز دسترسی خواهند داشت و علاوه بر این، چون مودیان به صورت آنی و از طریق پیامک از بارگذاری اوراق مالیاتی خود در سامانه مطلع خواهند شد، احتمال عدم آگاهی از ابلاغ اوراق از بین خواهد رفت و این امر نیز از تضییع حقوق مودیان جلوگیری می کند.

کد خبر: ۵۳٬۸۶۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha