۲۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۰
آیا گوشی های خم شو پرفروش خواهد بود؟
مشکلات گوشی های تاشو

آیا گوشی های خم شو پرفروش خواهد بود؟

آیا صفحه های نمایش قابل خم شدن که در آینده ای نزدیک وارد بازار می شوند، مشتریان زیادی را به خود جذب خواهد کرد؟

بازار_ فاطمه محمدی پور: نخستین تلفن‌های هوشمند جدید در سال جاری و به زودی به بازار می‌آیند. این گوشی ها دارای  صفحه‌های نمایش تاشو هستند. تلفن هوشمند بعدی شما ممکن است برای استفاده صفحه نمایش آن باز شود و وقتی می خواهید آن را کنار بگذارید تا شوند – درست مانند گوشی های قدیمی دهه 1990. سوال این است: آیا این واقعا آن چیزی است که ما می خواهیم داشته باشیم؟

شرکت های فنی مانند سامسونگ، موتورولا و هواوی امیدوار هستند گوشی های تاشو جذاب به بازار ارائه دهند. بسیاری از ما چند سال پیش فهمیدیم که تلفن های هوشمند ما بسیار خوب  و جانشین آنها فقط کمی بهتر بودند، بنابراین با وجود بروزرسانی های متعدد هنوز گوشی های خودمان را حظ کرده ایم. این امر به شرکت هایی که گوشی های همراه تولید می کنند آسیب می زند. بنابراین شرکت ها تلاش می کنند گوشی هایی با قابلیت های کاربردی, جدید و هیجان انگیز تولید کنند که باعث می شود پولمان را هزینه خرید آنها کنیم. تولید کنندگان گوشی های همراه با گوشی های تاشو قصد دارند بازار را در دست گیرند.  سامسونگ گلکسی Z Flip با قیمت 1380 دلار و موتورولا لنوو با 1500 دلار هفته گذشته عرضه شدند.

سالها شرکتهای فناوری تلاش کردند تلفن هایی با صفحه نمایش های بزرگتر ، عمر باتری طولانی تر و دوربین های واضح تر عرضه کنند – گوشی های که مردم خواهان آن بودند. اما تلفن های تاشو واقعا چیزی نیست که اکثر مردم خواهان آن باشند و باید گفت چند گوشی تاشو که تاکنون به نمایش در آمده است مشکلات فنی زیادی داشته اند. اولین گوشی تاشو سامسونگ با نام گلکسی فولد که سال گذشته نمایان شد طی چند روز استفاده توسط داوران فناوری خراب شد. طبق بررسی های اولیه ، موتورولا رازر  جدید مشکل عمر باتری ضعیف و لولای خراب دارد.  فناوری صفحه نمایش تاشو مطمئناً جذاب و چشمگیر است اما اجماع بین کارشناسان فناوری مصرف کننده این است  که مردم  باید منتظر بمانند تا گوشی های تاشو قبل از ورود به بازار به بلوغ کامل برسند.

چگونه گوشی های تاشو کار می کنند؟

گوشی های تاشو جدید در اشکال و طرح های مختلفی تولید می شوند. برخی از گوشی های تاشو ، مانند گلکسی فولد و مت ایکس هواوی ، دارای دو صفحه هستند. هنگامی که تلفن بسته است یک صفحه مینیاتوری در پوسته بیرونی اعلان ها یا پیش نمایش برنامه را نشان می دهد. صفحه نمایش  برخی گوشی ها دارای قابلیت خمش بیشتر است ، بنابراین می تواند به عنوان رایانه لوحی که مانند یک کتاب تاشو است عمل کند. همه این ابزارها به یک لولا متکی هستند که بخش متحرک را به تلفن هوشمند متصل می کند.

فایده اصلی گوشی تاشو این است که می توانید از یک صفحه بزرگ لذت ببرید و آنرا تا کرده و به راحتی در جیب خود قرار دهید. گوشی های تاشو به OLED انعطاف پذیر تکیه دارند،  نمایشگری  که بسیار نازک تر از پنل های صفحه نمایش سنتی است. تولید کنندگان گوشی همراه  سالهاست که از OLED انعطاف پذیر استفاده می کنند تا گوشی ها  و ساعت های هوشمند  باریک تر شوند. صفحه نمایش انعطاف پذیر گوشی تاشو به طور کلی با لایه ای پلاستیکی پوشانده می شوند که می توان آنرا راحت تر از شیشه محافظ سفت نمایشگرهای سنتی تلفن خراش داد یا به آن نفوذ کرد. «کایل وینز» مدیر اجرایی شرکتی که دستورالعمل های تعمیر گوشی های همراه را ارائه می دهد گفت: اگر شما واقعاً به صفحه آیفون فشار وارد کنید اتفاقی رخ نمی دهد اما اگر همین کار را روی نمایشگرهای تاشو انجام دهید، آن را خواهید شکست.

«ریموند سونیرا» که به شرکتهای فناوری در زمینه فناوری صفحه نمایش مشاوره می دهد گفت: محافظ صفحه نمایش گوشی های  تاشو در محیطی واقعی و با روشی که مصرف کنندگان با تلفن های هوشمند خود رفتار می کنند ، از گوشی محافظت نمی کنند.

گوشی های تاشو همچنین دارای نقص طراحی هستند. به طور کلی وقتی از آنها پرده برداری می شوند، صفحه نمایش آنها دارای شکافی قابل مشاهده است  در مقایسه با نمایشگرهای یکپارچه در تلفن های هوشمند و تبلت ها. گذشته از این هنوز مشخص نیست که آیا لولا مکانیکی این گوشی ها در طی زمان کارکرد خود را حفظ خواهد کرد یا خیر. گزارش های اولیه از مشکلات احتمالی در مورد لولای رازر حکایت می کند. برخی از بازرسان می گویند این لولاها  بسیار محکم بوده و تا کردن و باز کردن گوشی را دشوار می کند.

بزرگترین مشکل تاشوها قیمت آنهاست. قیمت این دستگاه از حدود 1400 دلار تا بیش از 2400 دلار متغیر است. واقعیت این است که می توان با 400 دلار یک اسمارت فون با دوربین بسیار عالی خرید. بنابراین خیلی زود است که بگوییم تلفن های قابل تاشو موفق خواهند شد، البته احتمالا  در عرض چند سال  این فناوری ارزان تر و مستحکم تر خواهد شد. وقتی این فناوری به بلوغ خود رسید احتمالا متقاضیان خاص خود را خواهد داشت زیرا همه به وضوح صفحه نمایش های بزرگ را می خواهند و از اینکه گوشی آنها در جیب فضای کمتری را اشغال کند استقبال می کنند.

کد خبر: ۵٬۳۸۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha