۲۴ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۴
۳ میلیون و۵۸۹ هزارو ۶۲ تن ورق گرم فولادی تولید شد
در۶ ماهه نخست امسال؛

۳ میلیون و۵۸۹ هزارو ۶۲ تن ورق گرم فولادی تولید شد

سازمان توسعه و نوسازی صنایع معدنی ایران ایمیدرو اعلام کرد: در پایان شهریور ماه سال جاری سه میلیون و ۵۸۹ هزار و ۶۲ تن ورق گرم در کارخانجات فولاد سازی کشور تولید شده است.

بازار؛ گروه صنعت: در این مدت در کارخانه های فولاد سازی نورد کشور ۸۱۶ هزار و ۳۲۱ تن ورق سرد تولید شده است.
بطور کلی می‌توان فولاد نورد را به دو دسته سرد و گرم تقسیم کرد که برای تولید تسمه، میله و لوله‌های فلزی که سایز آنها کوچک و استحکام آن باید بیشتر باشد از ورق های سرد و در صورت نیاز به استفاده از ورق های گالوانیزه در صنعت خودروسازی، لوازم خانگی و تولید قفسه می توان از آن استفاده می شود.
همچنین ورق گرم که به آن ورق سیاه نیز گفته می‌شود در فرآیند نورد گرم، شمش فولادی ۱۱۰۰ درجه سانتی گراد حرارت می بیند تا بصورت فولاد تختال برای تولید پروفیل لوله‌های انتقال نفت و گاز و سازه های بزرگ فولادی سنگین استفاده شود.

تولید حدود ۶ میلیون و۶۹۸ تن ورق سرد درسال ۹۸
آمارهای سازمان توسعه و نوسازی صنایع معادن و صنایع معدنی ایران نشان می‌دهد که در سال گذشته در مجموع یک میلیون و ۶۴۴ هزار و ۲۰۵ تن ورق سرد و ۶ میلیون و ۶۹۷ هزار و ۸۲۱ تن ورق گرم در کشور تولید شده است.
در فروردین ماه سال ۹۹ در مجموع ۱۳۳ هزار و ۸۰۸ تن ورقه سرد در کشور تولید شده است، در حالی که در نخستین ماه سال گذشته میزان تولید آن ۱۴۳ هزار و ۲۲۷ تن بوده است.
براساس گزارش ایمیدرو، در اردیبهشت ماه سال جاری تولید  ورق سرد به ۱۳۳ هزار و ۴۵۲ تن رسید، اما میزان تولید آن در اردیبهشت ماه سال گذشته ۱۳۰ هزار و۸۵۱ تن بود.
همچنین در خرداد ماه سال گذشته میزان تولید ورق سرد در کشور ۱۴۴ هزار و ۳۸۸ تن، اما در خرداد ماه سال جاری میزان تولید آن به ۱۳۰ هزار و ۶۳۴ تن رسید.
درچهارمین ماه سال ۹۹ مجموع تولید ورق سرد در کارخانه های نورد کشور ۱۴۰ هزار و ۸۱۲ تن بوده است، در حالی که در تیرماه سال گذشته در کشور ۱۳۷ هزار و ۹۸۶ تن ورق سرد تولید شد.
در مرداد ماه سال گذشته نیز در مجموع ۱۳۰ هزار و  ۹۴۸  تن از این نوع ورق در کشور تولید شد، ولی در مرداد سال ۹۹ میزان تولید ورق سرد در کشور به ۱۴۲ هزار و ۴۳ تن رسید.
آمارها نشان می دهد در شهریور ماه سال جاری در مجموع ۱۳۵ هزار و۵۷۲ تن ورق سرد در کشور تولید شده است در حالی که در شهریور ماه سال گذشته میزان تولید این ورق در کشور ۱۳۸ هزار و ۲۶۹ تن بوده است.

تولید ۶۳۱ هزارو۵۳۰ تن ورق گرم درفروردین ۹۹
مقایسه تولید ماهیانه ورق گرم در ۶ ماه سال جاری نسبت به ۶ ماه سال ۹۸ نیز نشان می‌دهد که در فروردین سال جاری ۶۳۱ هزار و ۵۳۰ تن از این ورق در کشور تولید شده است در حالی که فروردین ماه سال گذشته ۶۲۶  هزار و ۲۲۱ تن از این محصول فولادی در کشور تولید شده است.
 بر اساس گزارش سازمان توسعه و نوسازی صنایع معدنی ایران در اردیبهشت ماه سال جاری ۶۲۱ هزاز و ۷۸۴ تن ورق گرم در کشور تولید شده، اما در اردیبهشت ماه سال گذشته میزان ورق گرم تولیدی در کشور به ۶۱۵ هزار و ۲۵۲ تن رسیده است.
 همچنین در خرداد امسال ۵۵۹ هزار و ۸۵۶ تن و در خرداد سال گذشته ۵۹۹ هزار ۶۱۲ و در تیر ماه امسال ۵۷۳ هزار و ۷۴۷  تن و در تیرماه سال گذشته ۵۸۵ هزار و ۲۵۲ تن ورق گرم در کشور تولید شده است.
 بر اساس این گزارش، در مرداد ماه سال گذشته نیز میزان تولید ورق گرم ۶۱۵ هزار و ۳۷۲ بود در حالی که در مرداد امسال تولید این ورق به ۵۸۷ هزار و۷۵۱ تن رسید.
سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران در شهریور ماه امسال میزان تولید ورق گرم ۶۱۴ هزار و  ۳۹۴ تن و تولید آن را در شهریور ماه سال گذشته ۵۸۳ هزار و ۶۵۵ تن اعلام کرده است.

کد خبر: ۵۳٬۸۱۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha