۲۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۷
جای خالی بازار مسکن در تسهیلات بانکی
عضو کمیسیون عمران مجلس عنوان کرد

جای خالی بازار مسکن در تسهیلات بانکی

سرگزی، عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: اگر دولت اراده جدی برای تخصیص اعتبارات لازم برای حوزه مسکن را داشت، بانک ها قادر به سرپیچی از دستورات رئیس جمهور نبودند، اما در شرایط کنونی بانک ها نیز دریافته اند که دولت در بحث افزایش سهم بازار مسکن از تسهیلات جدی نیست.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، محمد سرگزی عضو کمیسیون عمران مجلس، با انتقاد از عملکرد بانک ها در تخصیص تسهیلات بانکی به حوزه مسکن، گفت: اخیرا رئیس جمهور به بانک ها دستور داد تا نسبت به تخصیص ۲۰ درصد از منابع داخلی بانکی به حوزه مسکن اقدام کنند، اما متأسفانه این مسئله به درستی صورت نگرفت و تنها بخش کوچکی از منابع تسهیلات به این حوزه اختصاص داده شد.

دولت عزم و برنامه ای برای تقویت بخش ساخت و ساز و بهبود وضعیت بازار مسکن ندارد
نماینده مردم زابل، زهک و هیرمند در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به نظر من در این موضوع، مسئله مهم،  سرپیچی بانک ها از دستور العمل ابلاغی رئیس جمهور نیست، بلکه متأسفانه دولت عزم و برنامه ای برای تقویت بخش ساخت و ساز و بهبود وضعیت بازار مسکن ندارد. مسئولان دولتی در فضای رسانه ای و عمومی از بخش مسکن حمایت می کنند اما در عمل این اتفاق رخ نمی دهد.

وی تصریح کرد: قطعا اگر دولت اراده جدی برای تخصیص اعتبارات لازم برای حوزه مسکن را داشت، بانک ها قادر به سرپیچی از دستورات رئیس جمهور نبودند، اما در شرایط کنونی بانک ها نیز دریافته اند که دولت در بحث افزایش سهم بازار مسکن از تسهیلات جدی نیست.

نبود مشوق های مالی و تسهیلاتی یکی از مشکلات حوزه ساخت و ساز مسکن
سرگزی ادامه داد: یکی از مشکلات کنونی در حوزه ساخت و ساز مسکن، نبود مشوق های مالی و تسهیلاتی است، به طور حتم اگر زمینه برای فعالیت هر چه بیشتر سازندگان فراهم شود، بخش تولید مسکن رونق خواهد گرفت و این مسئله تأثیر گسترده ای در اقتصاد کشور می گذارد.

وی افزود: یکی دیگر از مسائل بازار مسکن با توجه به افزایش قیمت ها،   تقویت قدرت مالی خریداران است، در شرایط فعلی مردم توان مالی لازم را برای خرید مسکن ندارند، حال دولت با افزایش حمایت های تسهیلاتی می تواند تا حدودی این مشکل را رفع کند، که متأسفانه این موضوع نیز محقق نشده است.

کد خبر: ۵۳٬۷۸۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha