۲۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۸
۴۰ واحد فرآوری کارگاهی زیتون در شهرستان طارم فعال است
رئیس جهاد کشاورزی زنجان:

۴۰ واحد فرآوری کارگاهی زیتون در شهرستان طارم فعال است

زنجان- تاراسی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان از فعالیت ۴۰ واحد فرآوری کارگاهی زیتون در طارم خبر داد و گفت: ۶۰۰ واحد خانگی زیتون هم در این شهرستان فعال است.

جواد تاراسی در گفتگو با خبرنگار بازار، با بیان اینکه ۴۵ درصد زیتون کشور در شهرستان طارم تولید می شود، گفت: ۲۰ هزار و و ۱۸۶ هکتار از باغات طارم مختص زیتون است و رتبه نخست محصولات باغی را دارد. 

وی از فعالیت ۴۰ واحد فرآوری کار گاهی زیتون و ۶۰۰ واحد خانگی زیتون در شهرستان طارم خبر داد و اظهار کرد: باید تمهیدات زیست محیطی برای جلوگیری از خروج پساب فرآوری زیتون مورد توجه قرار گیرد. 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان با بیان اینکه واردات بی‌رویه زیتون و روغن زیتون به تولید کنندگان زیتون ضربه وارد می‌کند، گفت: باید جلوی واردات این محصول گرفته شود. 

تاراسی با بیان اینکه هشت بهره بردار در حوزه تولید زیتون روغنی در طارم فعالیت می کنند،تاکید کرد: امسال سرما زدگی باعث شد تولید زیتون از ۴۰ هزار تن به ۲۵ هزار تن  کاهش پیدا کند که از این میزان زیتون ۷۰ درصد برای زیتون سبز و کنسروی بوده است. 

وی کیفیت روغن زیتون طارم را بسیار خوب اعلام کرد و گفت: این مهم باعث شده تا روغن زیتون این شهرستان به تهران، قزوین، گیلان، البرز و استان‌های جنوبی و کشورهای مختلف ارسال می شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان ابراز کرد: پیش بینی می‌شود امسال بیش از دو هزار تن روغن زیتون دراگ طارم تولید شود.

کد خبر: ۵۳٬۷۶۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha