۲۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۹
ساخت سدهای لاستیکی در شمال توسعه می یابد
مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران:

ساخت سدهای لاستیکی در شمال توسعه می یابد

ساری - مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران بر ضرورت توسعه سدهای لاستیکی در شمال کشور تاکید کرد و گفت: تاکنون ۱۰ سد در مازندران احداث شده است.

به گزارش خبرنگار بازار، محمد حاج رسولی ها عصر پنجشنبه در مراسم افتتاح طرح های صنعت آب وبرق مازندران با تاکید بر تسوعه سدهای لاستیمی و سازگار با محیط زیست در شمال گفت: باید شمار سدهای لاستیکی در استان های شمالی نظیر مازندران و گیلان افزایش یابد.

وی با اشاره به افتتاح دو سد لاستیکی امروز در مازندران گفت: برای دو سد لاستیکی ولیک رود و پازوار ۱۵۰ میلیارد ریال هزینه صرف شده است.

وی اجرای طرح ساماندهی رودخانه ها در بالا و پایین دست سدها را امری مهم بیان کرد.

محمدابراهیم یخکشی مدیرعامل آب منطقه ای مازندران نیز گفت: در حال حاضر سه سد لاستیکی دیگر در فرح آباد، سرخرود و فریم در دست ساخت است که پیشرفت بین ۷۰ تا ۹۸ درصدی دارد.

وی با اظهار اینکه باید شمار سدهای لاستیکی در شمال افزاییش یابد درباره مشخصات دو سد لاستیکی مازندران گفت: این سدها هزار و ۵۰۰ هکتار از مزارع را تحت پوشش قرار خواهند داد و حجم مخزن آن یک میلیون مترمکعب است.

یخکشی ارتفاع سد را ۴.۵ متر و عرض آن را ۳۶ متر بیان کرد و گفت: این سدها قادر هستند شش میلیون مترمکعب آب در سال را تنظیم و مدیریت کنند.

کد خبر: ۵٬۳۷۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha