۲۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۲
پیگیری حقوقی کم کاری دستگاه ها در موقعیت بحران/ خسارت ۳۵ میلیاردی سیل به خوسف
فرماندار خوسف عنوان کرد:

پیگیری حقوقی کم کاری دستگاه ها در موقعیت بحران/ خسارت ۳۵ میلیاردی سیل به خوسف

خوسف- فرماندار خوسف برآورد خسارت سیل شهریورماه به زیرساخت های شهرستان را ۳۵ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: کوتاهی دستگاه ها در بحران پیگیری حقوقی وقانونی می شود.

به گزارش بازار محمدعلی آخوندی بعدازظهر پنج شنبه در ستاد هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران شهرستان خوسف که در محل فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: شهرستان خوسف به دلیل پراکندگی بسیار زیاد و حضور بخش اعظم جمعیت در مناطق روستایی از منظر آمادگی در برابر بحران اهمیت خاصی دارد.

وی با اشاره به اینکه مطابق قانون کوتاهی دستگاه‌ها در بحران پیگیری حقوقی و قانونی می‌شود افزود: هیچ گونه کوتاهی از سوی مدیران دستگاه‌های اجرایی قابل قبول نیست.

آخوندی با اشاره به وظایف دستگاه‌های اجرایی قبل، حین و بعد بحران در راستای کاهش خسارات افزود: پیشگیری و پیش بینی مهمترین مسئله در بحران است که با اهمیت دادن به این موضوع می‌توانیم بسیاری از خسارات را کاهش دهیم.

فرماندار شهرستان خوسف بیان داشت: در صورتی که حدود ۱۰ درصد اعتبارات در بحث پیشگیری هزینه کنیم میزان خسارات بسیار کاهش پیدا می‌کند.

وی بر آمادگی و ایجاد شبکه اطلاع رسانی در سطح روستاها و بخش‌ها تاکید کرد و ادامه داد: با اطلاع رسانی سریع و بموقع می‌توان در کوتاه‌ترین زمان ممکن اقدامات بسیار خوبی در راستای کاهش هزینه‌ها انجام دهیم.

آخوندی زمان را یکی از مؤلفه‌های بسیار مهم در مواقع بحرانی برشمرد و افزود: هماهنگی بین دستگاه‌های اجرایی و آمادگی نیروهای امدادی و تجهیزات در کمترین زمان ممکن در مواقع بحرانی ضروری است.

فرماندار شهرستان خوسف با اشاره به وقوع سیل شهریورماه سال جاری در شهرستان ادامه داد: در این سیل به بسیاری از زیرساخت خسارت‌هایی وارد شده که برآورد این میزان خسارات بیش از ۳۵ میلیارد تومان بوده است.

آخوندی با اشاره به موقعیت شهرستان، برنامه‌ریزی های منظم و ایجاد ساز و کار تصمیم‌گیری مناسب در امور مدیریت بحران به منظور پیشگیری، کنترل و نظارت دقیق در اینگونه از حوادث طبیعی را امری مهم و ضروری دانست.

فرماندار خوسف گفت: انتظار می‌رود مدیران دستگاه‌های اجرایی در شهرستان با دقت و سرعت عمل نسبت به شناسایی و پیگیری نقاط بحرانی و حادثه خیز تلاش کرده و رؤسای ادارات و بخشداران شخصاً پیگیر امورات باشد.

آخوندی نقش مهم دهیاران در بررسی نقاط حادثه خیز روستا و جلب همکاری مردم و همچنین نظارت بر عملکرد دستگاه‌های اجرایی را حائز اهمیت دانست.

وی گفت: بیش از ۷۰ درصد جمعیت شهرستان در بخش کشاورزی و دامداری مشغول به کار هستند و در راستای کاهش آسیب به بخش کشاورزی و دامداری لازم ست جهاد کشاورزی ضمن اطلاع رسانی، کلاس‌های آموزشی ویژه‌ای برای این قشر برگزار کند.

فرماندار خوسف ادامه داد: احیا و مرمت ۴ قنات اولویت دار از قنواتی که در شهریور ماه دچار سیل زدگی شده بود در حال انجام است و امیدواریم با تخصیص اعتبار سایر قنوات نیز مرمت شود.

در این جلسه از اصلاح مسیر راه دسترسی به روستای زنوک با توجه به اینکه در مسیر رودخانه است و در هنگام بازگشایی دریچه‌های سد برای مردم مشکلاتی ایجاد می‌کند و همچنین بازسازی مسیل‌ها و قنوات و مزارع خسارت دیده خبر داده شد.

کد خبر: ۵۳٬۷۱۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha