۲۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۷
مرغداران ناچارند سویا و ذرت را با قیمت های گزاف بخرند
نائب رئیس انجمن مرغداران گوشتی:

مرغداران ناچارند سویا و ذرت را با قیمت های گزاف بخرند

اسد الله نژاد، نائب رئیس انجمن مرغداران گوشتی ایران گفت: واحدهای مرغداری امروز ناچارند سویا و ذرت را با قیمت های گزاف از بازار آزاد تهیه کنند.

به گزارش بازار، حبیب اسد الله نژاد نائب رئیس انجمن مرغداران گوشتی ایران در پاسخ به این سئوال که «درروزهای گذشته وعده های بسیاری از سوی مسئولان شنیده شده مبنی بر ترخیص نهاده های دامی ازگمرک و توزیع این اقلام در سامانه بازارگاه آیا این وعده ها محقق شده است»، افزود: متاسفانه نه تنها وعده های مسئولان محقق نشده بلکه به نسبت ماه گذشته شرایط حادتر و میزان سهمیه اختصاصی نیز کمتر شده است.

وی اظهارداشت: برای مثال سن گله برخی از واحدهای مرغداری از ۲۸ روز هم گذشته ولی هنوز ۳۰ درصد سویای مورد نیاز خود را تحویل نگرفته اند.

نائب رئیس انجمن مرغداران گوشتی ایران گفت: اگر به فرض واحدی برای یک دوره تولید حدود ۳۰ تن سویا نیاز داشته در نهایت ۱۰ تن سهمیه اختصاص داده اند و آن سهمیه هنوز به دست واحد تولیدی نرسیده است.

وی افزود: مضاف بر این سن گله یکسری از واحدها به ۱۶ روز رسیده برای این واحدها تخصیص و تامین نهاده صورت گرفته اما در سامانه بازارگاه نهاده ای وجود ندارد تا خرید کنند بنا براین چاره جزء تامین نهاده از بازاز آزاد به قیمت های بالا ندارند.

اسد الله نژاد بیان داشت: از یکسال و نیم گذشته هیچ ثبت سفارشی در خصوص واردات سویا و ذرت ازطریق ارز نیمایی انجام نشده است.

وی ادامه داد: تمامی نهاده های که در بازار آزاد عرضه می شود همه با ارز ۴۲۰۰ تومانی وارد کشور شده اند.

نائب رئیس انجمن مرغداران گوشتی ایران گفت: واحدهای مرغداری در حال حاضر ناچار هستند همین ذرت و سویای وارداتی با ارز دولتی را با قیمت های گزاف از بازار آزاد بخرند.

وی افزود: مرغداران امروز سویای سه هزار و ۱۵ تومانی را ۱۶ هزار تومان و همینطور ذرت را بیش از دو برابر قیمت مصوب خریداری می کنند.

اسد الله نژاد ادامه داد: سئوال من از مراجع نظارتی و دستگاه های که مسئولیت تامین و توزیع نهاده های دامی را در کشور عهده دار هستند اینکه نهاده های موجود در بازار آزاد اگر از طریق ارز نیمایی وارد نشده از چه طریقی وارد شده و چه طوری سر از بازار سیاه درآورده است؟

کد خبر: ۵۳٬۶۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha