۲۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۷
لزومی ندارد هرکسی ارز خواست در اختیار قرار دهند
رئیس کل اسبق بانک مرکزی:

لزومی ندارد هرکسی ارز خواست در اختیار قرار دهند

بهمنی، رئیس کل اسبق بانک مرکزی گفت: لزومی ندارد هرکسی ارز خواست در اختیار قرار دهند بلکه ارز را باید به کسانی داد که نیاز ارزی دارند.

به گزارش بازار، محمود بهمنی رئیس کل اسبق بانک مرکزی ضمن تاکید بر اینکه تقاضای ارز را به هیچ وجه نباید تحریک کرد، افزود: اینکه اعلام شود هرکسی با کارت ملی می تواند دو هزار دلار ارز دریافت کند یک سم مهلک است.

وی اظهارداشت: یکی از مشکلات اساسی در کشور اینکه هرکسی به ارز نیاز ندارد هم به سراغ ارز می رود و هیچ جای دنیا اینطوری نیست باید جلوی این کارها گرفته شود.

رئیس کل اسبق بانک مرکزی گفت: متاسفانه یک عده ای در کشور به هر دلیلی دوست ندارد نرخ ارز کاهش پیدا کند از اینرو می طلبد نظارت جامع و کاملی در حوزه ارزی صورت گیرد.

وی در ادامه سخنان خود افزود: وقتی حجم نقدینگی در جامعه بر مدار افزایشی باشد و تولید رونق چندانی نداشته باشد این نقدینگی به بازارهای سفته بازی مثل ارز، طلا، خودرو، مسکن و غیره سرازیر می شود.
بهمنی اظهاداشت: یکی از فاکتورهای که می توان از افزایش قیمت ارز پیشگیری کرد بحث کنترل نقدینگی است.

وی همچنین ضمن اشاره به اینکه سیاست پولی و مالی باید با هم هماهنگ باشد، تصریح کرد: نمی توان گفت نرخ اوراق مشارکت ۲۰ درصد و در برابر نرخ سود بانکی ۱۵ درصد اگر چنین باشد سپرده ها از بانک ها خارج و به سمت بازارهای سفته بازی و کاذب حرکت می کند.

رئیس کل اسبق بانک مرکزی یادآورشد: ضرورت ایجاب می کند مسئولان با توجه به اهمیت موضوع بازارها را متناسب با هم به سمت جلو حرکت دهند.

کد خبر: ۵۳٬۶۴۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha