۲۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۰
بازار بورس میدان تاخت و تاز سرمایه‌های سرگردان نیست
مدرس حوزه اقتصاد:

بازار بورس میدان تاخت و تاز سرمایه‌های سرگردان نیست

اردبیل- دنیادیده، مدرس دانشگاه و تحلیل‌گر مسائل اقتصادی گفت: بازار بورس میدان تاخت و تاز سرمایه‌های سرگردان مردم نیست و باید رویه در این حوزه اصلاح شود.

علی دنیادیده در گفت‌و گو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: ما شرایط حساسی را در بازار سرمایه شاهد هستیم که قطعا برای رسیدن به ثبات در این بازار باید از رفتارهای هیجانی در این حوزه کاسته شده و به نوعی سرمایه‌گذاران با اطمینان بیشتر سرمایه‌های خود را در این بخش هزینه کنند.

وی با بیان اینکه در ماه‌های گذشته بی‌اعتمادی و نابسامانی در بازار بورس گله‌مندی‌های جدی را به همراه داشته است، تصریح کرد: مردم انتظار دارند در بازار سرمایه ثبات و اطمینان‌ خاطری از سود مشروع به وجود آمده و آنها بتوانند در یک فرآیند چند ساله بستر افزایش مشروع سرمایه‌های خود را همراه با سوددهی مناسب شاهد باشند.

مدرس دانشگاه و تحلیل‌گر مسائل اقتصادی به فراز و فرود این حوزه به عنوان یک امر جدایی‌ناپذیر اشاره کرد و گفت: قطعا در بلند مدت آثار مثبت مشارکت مردم در سرمایه‌گذاری‌های بازار بورس به خوبی روشن خواهد بود و زمینه یک حرکت تحولی در این بخش شکل خواهد گرفت.

دنیادیده در بخش دیگری از سخنان خود افزود: برای بازگرداندن اعتماد به بازار بورس شایسته است یک مدیریت حرفه‌ای در عرصه بازارگردانی انجام شود تا به دور از رفتارهای هیجانی، ثبات فعالیت‌ها و اقدامات مثبت و رو به جلو در این عرصه اتفاق بیفتد.

وی نقش دولت را در این ثبات بسیار مهم ارزیابی کرد و ادامه داد: در کنار تحولات مثبت داخلی و خارجی، آنچه که به بازار سرمایه ثبات می‌دهد، سیاست درست و اصولی دولتی‌هاست که قطعا با واگذاری‌های اصولی بر مبنای اصل ۴۴ قانون اساسی شکل و قواره بازار سرمایه بیش از گذشته تحکیم خواهد یافت.

کارشناس اقتصادی خاطر نشان کرد: با توجه به نوسانات قیمت دلار و همچنین طلا قطعا در آینده بیشترین رغبت به سمت یک بازار کم ریسک نظیر بازار سرمایه‌ خواهد بود که البته در این زمینه انتظار می‌رود آنهایی حضور پیدا کنند که آینده‌نگری و افق دید بلند آنها کاملا مشهود و معلوم است.

دنیادیده بیان کرد: امیدواریم با راهکارهایی که مجلس و دولت در نظر می‌گیرد، آرامش در بازار بورس اتفاق افتاده و زمینه یک جهش با ثباتی را در بازار بورس شاهد باشیم.

کد خبر: ۵۳٬۶۳۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha