۲۲ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۳
نبود سیمان و ماسه مهم‌ترین مشکل بازسازی مناطق زلزله‌زده میانه و سراب
مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان‌شرقی:

نبود سیمان و ماسه مهم‌ترین مشکل بازسازی مناطق زلزله‌زده میانه و سراب

تبریز- مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه هنوز مشکل سیمان در کارخانه سیمان صوفیان حل نشده است گفت: نبود سیمان و ماسه مهم‌ترین مشکل بازسازی مناطق زلزله‌زده میانه و سراب است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی، حافظ باباپور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ۱۷ آبان سال گذشته زلزله‌ای در دو منطقه سراب و میانه رخ داد و بنیاد مسکن در بخش‌های آواربرداری، اسکان موقت و دائم وارد عمل شد و الحمدالله عملکرد یکساله ما طبق ارزیابی انجام گرفته، بی‌نظیر بود.

وی افزود: بعد از زلزله و امداد و نجات، بلافاصله وارد مرحله اسکان موقت با روش‌های متعدد از جمله بهره‌مندی ۱۰ میلیون تومانی بلاعوض، اجاره‌بها و کانکس انجام گرفت.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان با بیان اینکه در زلزله میانه و سراب برعکس زلزله ورزقان، همه کارها را به خود مردم سپردیم، گفت: فصل سرما، شیوع کرونا و نوسانات قیمت مصالح از جمله چالش‌هایی بود که روند بازسازی را با مشکل روبه‌رو کرد.

وی ادامه داد: ۳ هزار و ۵۰۰ واحد تعمیری تکمیل شده است، ساخت ۳ هزار واحد، تکمیل دو سوم واحدها و اسکان مردم از جمله عملکرد یکساله می‌باشد به طوریکه یک هزار و ۱۰۰ واحد مسکونی باقی‌مانده است.

باباپور خاطرنشان کرد: زمانی که بازسازی را شروع کردیم، قیمت فولاد ۳۵۰۰ تومان بود ولی با افزایش بسیار زیاد به ۱۳ هزار تومان رسید و اینها از جمله مشکلات ما بود.

وی با اشاره بر اینکه دو هزار واحد دامی وجود داشت، گفت: این بخش با اندکی کندی روبروست زیرا تسهیلات مدنظر گرفته شده، کفاف نمی‌دهد و باید برخی از این زلزله‌زدگان باید هزینه‌ای کنند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان یادآور شد: کل اعتبارات اعم از احداثی ۲۱۷ میلیارد تومان  و  ۹۳ میلیارد تومان تسهیلات بلاعوض بود که ۷۰ میلیارد  تومان از آن پرداخت شده و مابقی نیز در حال پرداخت است.

کد خبر: ۵۳٬۵۹۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha