۲۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۹
ایرانیان لایق استفاده از بهترین دام دنیا هستند
رئیس اتحادیه فروشندگان گوشت گوسفندی تهران:

ایرانیان لایق استفاده از بهترین دام دنیا هستند

ملکی، رئیس اتحادیه فروشندگان گوشت گوسفندی تهران با اشاره به کاهش قیمت گوشت گوسفندی بیان داشت: خوشبختانه در هفته‌های گذشته تاکنون گوشت گوسفند بیش از ۲۰ هزار تومان در هر کیلو کاهش قیمت داشته است؛ اما نمی توانیم بگوییم که این قیمت ممکن است در هفته های آینده نیز به همین منوال باشد؛ البته عدم شتابزدگی افراد در خرید به میزان زیاد می‌تواند به فراوانی آن در سطح بازار کمک کند.

به گزارش بازار به نقل از اتاق اصناف تهران، علی اصغر ملکی، رئیس اتحادیه فروشندگان گوشت گوسفندی تهران با تاکید بر حضور نیروهای فعال در جلوگیری از قاچاق دام در مرز ها بیان داشت: خوشبختانه در هفته های اخیر بسیاری از خبرنگاران زحمتکش در حوزه های جنوب و غرب با فیلمبرداری از نحوه و میزان و چگونگی قاچاق گوسفند به خارج از مرزهای کشور گزارشاتی را در صدا و سیما پخش نموده و از مسئولان تقاضای رسیدگی کردند.

او با بیان اینکه سالهای سال است که مشکل خروج دام زنده را از تمام تریبونها اعلام می داریم، افزود: خوشبختانه امروز صدا و سیما به کمک ما آمد و توانست نیروهای موثری را در جلوگیری از قاچاق گوسفند مجاب به سختگیری های بیشتر در مرزهای غرب و جنوب نماید. در این خصوص نیروهای سپاه و ارتش و مرزبانان بسیار موثر بودهاند.

ملکی تاکید کرد: به هیچ وجه موافق صادرات گوسفند به خارج از کشور نیستم. گوسفند ایرانی دارای طعم، مزه و خاصیت بسیار بیشتری نسبت به سایر دام های نظیر خود در کشورهای دیگر دارد. این دام از علوفه، آب و هوا مراتع و ثروت ملی کشور برای تغذیه استفاده می کند پس بحق باید مورد مصرف ایرانیان قرار گیرد. گوسفند ایرانی بسیار گران تر از دیگر گوسفند ها در کشورهای خارج می باشد؛ چراکه هم نژاد بسیار خوبی دارد و هم با علوفه و تغذیه خوب پرورش پیدا میکند؛ بنابراین در هیچ شرایطی موافق صادرات این دام به خارج از کشور نیستم.

رئیس اتحادیه فروشندگان گوشت گوسفندی با اشاره به استاندارد جهانی مصرف سرانه گوشت گفت: بر اساس استاندارد جهانی هر فرد باید در یک سال ۱۲ تا ۱۲ و نیم کیلو گوشت مصرف نماید؛ اما متاسفانه در کشور ما این مصرف بین ۸ تا ۸ و نیم کیلو می باشد؛ البته استفاده از گوشت تنها مربوط به گوشت گوسفندی نمی شود و منظور استفاده سرانه در انواع و اقسام گوشت های مورد مصرف می باشد.

ملکی در خصوص نهادههای دامی نیز بیان داشت: شش ماهه اول سال با توجه به رویش خوبی که در کشور بر اثر بارندگی های سالیانه داشتیم مورد استفاده های مختلف قرار گرفت؛ اما در شش ماهه دوم دام ها نیاز به علوفه، جو و نهادههای دامی دارند؛ لذا سازمان امور پشتیبانی دام و وزارت جهاد کشاورزی در خصوص در اختیار دادن نهاده های دامی به روستائیان و پرورش دهندگان دام ها با قیمت مصوب دولتی می تواند در روند پرورش و کاهش قیمت این دام بسیار موثر عمل نماید.

او در پایان در ارتباط با آخرین قیمت گوشت گوسفندی گفت: در حال حاضر گوشت گوسفند یک شقه کیلویی ۱۲۰ هزار تومان در واحدهای صنفی در اختیار مصرف کنندگان قرار می گیرد که امیدواریم بتوانیم این شرایط را با این نرخ کنترل نماییم.

کد خبر: ۵۳٬۵۵۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha