۲۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۸
ابلاغ مجوز موافقتنامه کشتیرانی تجاری دریایی بین ایران و فیلیپین
توسط معاون اول رئیس جمهور صورت گرفت

ابلاغ مجوز موافقتنامه کشتیرانی تجاری دریایی بین ایران و فیلیپین

جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور مصوبه صدور مجوز موافقتنامه کشتیرانی تجاری دریایی بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری فیلیپین را ابلاغ کرد.

به گزارش بازار به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر هیئت دولت، در جلسه هیئت وزیران مورخ ۱۸ آبان ۱۳۹۹، به وزارت راه و شهرسازی اجازه داده شد نسبت به مذاکره، پاراف و امضای موقت موافقتنامه کشتیرانی تجاری دریایی بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری فیلیپین اقدام نماید.

موافقتنامه کشتیرانی تجاری – دریایی بین ایران و فیلیپین در سال ۱۳۷۴ توسط وزرای دو کشور امضا شد، لیکن پس از آن طرف فیلیپینی خواستار اعمال اصلاحاتی در متن مذکور گردید که متعاقب آن، هیئت‌های کارشناسی دو کشور در آبان ماه ۱۳۸۶ طی جلسه مشترکی متن پیش نویس اصلاحی موافقتنامه را مورد بررسی قرار دادند و پس از آن سازمان بنادر و دریانوردی نظرات خود را پیرامون اختلافات موجود به وزارت امورخارجه جهت انعکاس به طرف فیلیپینی ارسال نمود که علیرغم پیگیری‌های متعدد، پاسخی از سوی طرف فیلیپینی دریافت نگردید.

با عنایت به طولانی شدن مدت زمان انجام مذاکرات و با توجه به تغییر متن نمونه پیش نویس موافقتنامه کشتیرانی تجاری – دریایی و نیز با توجه به پیگیری‌های اخیر سفارت فیلیپین در ایران، پیشنهاد انعقاد موافقتنامه میان دو کشور، به تصویب هیئت وزیران رسید.
 

کد خبر: ۵۳٬۵۴۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha