۲۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۳
 اجرای ۱۷۶ پروژه بزرگ صنعت آب و برق در مازندران
وزیر نیرو مطرح کرد:

اجرای ۱۷۶ پروژه بزرگ صنعت آب و برق در مازندران

ساری- وزیر نیرو گفت: ۱۷۶ پروژه بزرگ صنعت و آب و برق توسط وزارت نیرو در مازندران در حال اجرا است.

به گزارش خبرنگار بازار، رضا اردکانیان بعدازظهر پنجشنبه درمراسم افتتاح طرح های آب و برق مازندران با بیان اینکه تاپایان سال جاری ۲۲۷ پروژه بزرگ صنعت آب وبرق در کشور افتتاح می شود، اظهار داشت: تاکنون ۱۵۳ پروژه مورد بهره برداری قرار گرفته است که در مجموع ۲۳ هزار میلیارد تومان برای آن ها هزینه شده است.

وی مجموع هزینه و سرمایه گذاری برای ۲۲۷ پروژه بزرگ وزارت نیرو را ۳۳ هزار میلیارد تومان برشمرد و گفت: در قالب پویش الف - ب - ایران ۹ پروژه در استان مازندران بهره برداری شد که شامل آبرسانی به ۵۶ روستای مختلف با جمعیت ۴۵۲ هزار نفری، آبرسانی به شهرساری از طریق سد شهید رجایی، دو نیروگاه مقیاس کوچک ۵۰ مگاواتی در بابلسر، دو سد لاستیکی از جمله پروژه ها است.

وی با اشاره به آغاز ساخت نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی در محمودآباد عنوان کرد: این پروژه با سرمایه گذاری سه هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان اجرا می شود و فرایند انتخاب پیمانکار آن در دست اجرا است.

وزیر نیرو شمار پروژه های وزارت نیرو در بخش آب و برق و فاضلاب در مازندران را ۱۷۶ پروژه برشمرد و گفت: این طرح ها که برای آن ۲۰ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری شده است پیشرفت ۴۶ درصدی دارند.

اردکانیان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه ۷۶ درصد جمعیت روستایی و ۱۰۰ درصد جمعیت شهری از آب آشامیدنی سالم و پایدار برخوردار هستند، گفت: این میزان در جهان در روستاها ۵۳ درصد و شهرها ۸۵ درصد است.

وی با اشاره به طرح های در دست اجرا در مازندران گفت: در حال حاضر ۱۰ سد موجود در مازندران ۱۰ درصد حجم ۴.۵ میلیارد مترمکعب آب های سطحی را ذخیره سازی می کنند که با ساخت سد هراز و گلورد ۷۵۰ میلیون متر مکعب و با ساخت ۱۰ صد دیگر ۶۵۰ میلیون مترمکعب دیگر از آب های سطحی مدیریت می شود.

وی سد زارم رود را از پروژه های مهم استان مازندران برشمرد و گفت: مطالعات فاز اول و دوم این پروژه در دست انجام است.

کد خبر: ۵٬۳۵۱

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha