۳۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۱
آغاز بررسی‌های لازم برای جهانی شدن شهر زنجان به عنوان شهر ملیله
مشاور معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور خبر داد:

آغاز بررسی‌های لازم برای جهانی شدن شهر زنجان به عنوان شهر ملیله

زنجان-مشاور معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور،گفت: بررسی‌های لازم برای ثبت جهانی شدن شهر زنجان به عنوان شهر ملیله آغاز شد.

به گزارش خبرنگار بازار، ویدا توحدی بعد از ظهر شنبه در آیین افتتاح خانه ملیله زنجان که با حضور رئیس شورای جهانی صنایع‌دستی در منطقه آسیا و اقیانوسیه برگزار شد، در جمع خبرنگاران، گفت: ابداع و نوآوری یکی از مهم‌ترین شاخص‌های در نظر گرفته شده در ارزیابی‌ها است.

وی با بیان اینکه در شاخص‌ها باید مواردی چون برخورداری از کارگاه‌های آموزشی و آموزشگاه‌های آکادمیک خصوصی  را مدنظر قرار داد، اظهار کرد: یکی دیگر از شاخص‌هایی که در این ارزیابی‌هامورد توجه بوده ترویج هنر به صورت خانوادگی است.

مشاور معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور، گفت: امروز ارزیابان در زنجان حضور دارند تا بررسی‌های لازم برای جهانی شدن این شهر به عنوان شهر ملیله انجام شود.

توحدی  ابراز کرد:  شاخص‌های متعددی برای ارزیابی‌ها در نظر گرفته شده که در توسعه صنایع دستی بسیار موثر است.

وی در خصوص تعداد شهرهایی که ثبت جهانی شده است، افزود: تا به امروز ۳۹ شهر در دنیا به این مهم دستی افته‌اند که در ایران شامل هشت شهر و دو روستا است.

مشاور معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور یادآورشد: یکی از مواردی که امروز بیش از هر زمان دیگری مدنظرقرار گرفته حمایت‌هایی است که توسط بخش دولتی در راستای توانمندسازی معیشت بخشی از مردم که در حوزه صنایع دستی فعالیت می کنند.

توحدی با بیان اینکه باید نگاه ویژه‌ای به برگزاری نمایشگاه، گالری یا موزه در راستای معرفی این هنر مورد توجه قرار گیرد، گفت: برای تحقق این امر مهم باید مدیریت و برنامه ریزی لازم مد نظر قرار گیرد.

وی گفت: برخورداری این استان به عنوان شهر جهانی ملیله نشان دهنده این است که استان زنجان شرایط لازم برای این عنوان  را داشته است.

کد خبر: ۵۳۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha