۲۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۸
طرح کالا برگ برای کمک به ۶۰ میلیون نفر از اقشار کم برخوردار کشور عملیاتی می شود
نماینده مردم بیرجند در مجلس:

طرح کالا برگ برای کمک به ۶۰ میلیون نفر از اقشار کم برخوردار کشور عملیاتی می شود

بیرجند- نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس با اشاره به تصویب کلیات طرح کالا برگ کالاهای اساسی در مجلس گفت: در قالب این طرح به ۶۰ میلیون نفر از اقشار کم برخودار کشور در ۶ ماهه دوم سال جاری با توجه به وضعیت سخت اقتصادی کمک خواهد شد.

به گزارش  بازار حسین خسروی ظهر چهارشنبه در دیدار با آیت الله عبادی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی که در دفتر نماینده ولی فقیه برگزار شد  با اشاره به برخی از مصوبات مجلس یازدهم با محوریت دغدغه های مقام معظم رهبری، اظهار کرد: کلیات طرح کالا برگ کالاهای اساسی در مجلس تصویب شده است که در قالب این طرح به ۶۰ میلیون نفر از اقشار کم برخودار کشور در ۶ ماهه دوم سال جاری با توجه به وضعیت سخت اقتصادی کمک خواهد شد.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی گفت: با اجرایی شدن آن قرار است به ۴۰ میلیون نفر از جمعیت کشور یارانه ۶۰ هزار تومانی و به ۲۰ میلیون نفر از افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی مبلغ ۱۲۰ هزار تومان برای خرید کالاهای اساسی پرداخت شود.

وی ادامه داد: همچنین کلیات طرح « جمعیت و تعالی خانواده» طبق اصل ۸۵ قانونی اساسی نیز که سالهاست مورد دغدغه رهبر معظم انقلاب است در مجلس تصویب شده اما با توجه به مواد قانونی اصل ۸۵ زیاد بود به کمیسیون های تخصصی مجلس ارجاع شد تا سریعتر به نتیجه برسد.

تصویب یک فوریتی طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها
خسروی از تصویب یک فوریت طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها در مجلس خبر داد و افزود: با توجه به اینکه امریکایی ها مدتهاست از برجام خارج شده اند اما جمهوری اسلامی ایران  یک طرفه این تعهدات را انجام می دهد لذا بر اساس تصویب این طرح، دولت سه ماه مهلت دارد به تعهدات قبل از برجام بازگردد.

وی تصریح کرد: اگر در این مدت طرف های مقابل به تعهدات برجامی خود بازنگردند ما خود تحریمی خود را ادامه نخواهیم داد.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی به تصویب طرح جاماندگان دریافت یارانه اشاره کرد و گفت: بر اساس آن افرادی که در زمان ثبت نام یارانه‌ها به دلیل عدم دسترسی به سیستم‌های اینترنتی و مراکز ثبت نام از ثبت نام جا ماندند فرصت ثبت نام مجدد خواهند یافت.

خسروی یادآور شد: در این طرح امکان آزمون وسع وجود دارد به این معنا که افراد باید ابتدا ثبت نام کنند و سپس از آنها آزمون وسع گرفته و در نهایت به نیازمندان یارانه پرداخت می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت های کمیسیون داخلی و شوراهای مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: اصلاح موادی از آیین نامه انتخابات رئیس جمهوری در مجلس تصویب شده است.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی افزود: در اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری موضوع مدرک تحصیلی داوطلبان نیز اصلاح شده است.

 وی عنوان کرد: حضور برخی داوطلبان ریاست جمهوری در گذشته وهن به نظام جمهوری اسلامی بود، در حال حاضر مدرک تحصیلی داوطلبان به کارشناسی ارشد یا معادل آن ارتقا یافته است.

خسروی با بیان اینکه اکنون فراکسیون انقلاب اسلامی بزرگترین فراکسیون مجلس یازدهم است، افزود: بحث استیضاح ریاست جمهوری در این فراکسیون مطرح بود البته از قبل این موضوع مطرح بود ابتدا حدود ۷۰ نفر امضا کردند در نهایت با توجه به برگزاری  جلسات از سوال و استیضاح رئیس جمهور صرف نظر شد.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی افزود: اما مجلس تصمیم گرفت که باید دولت را در راستای تعامل پای کار بیاوریم و در این مدت وزرای مختلف به خصوص اقتصادی بیش از ۱۰ باربه مجلس آمدند و تقریبا مثبت و مفید بوده است.

وی بیان کرد: البته نمایندگان مجلس توضیحات وزیر نفت درباره علت عدم بهره برداری از فاز ۱۴ پارس جنوبی را قانع کننده ندانستند و به وی کارت زرد دادند.

کد خبر: ۵۳٬۴۸۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha