۲۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۳
ارجاع پرونده تخلفات ایرلاین ها به کمیسیون اصل ۹۰
عضو کمیسیون عمران مجلس مطرح کرد

ارجاع پرونده تخلفات ایرلاین ها به کمیسیون اصل ۹۰

یوسفی، عضو کمیسیون عمران مجلس، با انتقاد از تداوم گرانی قیمت بلیط هواپیما، گفت: مجلس به دنبال استفاده از ابزارهای نظارتی برای مقابله با نرخ نامه غیرقانونی شرکت های هواپیمایی است.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، مجتبی یوسفی، با انتقاد از عملیاتی نشدن مصوبه اخیر کمیسیون عمران مجلس درباره کاهش قیمت بلیط پروازهای داخلی، گفت: این نشست با حضور رئیس سازمان هواپیمایی، رئیس و دبیر انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی، معاون سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان و روسای شرکت های هواپیمایی برگزار شد و در نهایت مقرر شد که قیمت بلیط هواپیما به قبل از گرانی های آبان ماه برگردد تا سازمان هواپیمایی با برگزاری جلسات تخصصی نرخ‌نامه جدید را تدوین و در کمیسیون عالی هواپیمایی این نرخ نامه مصوب و ابلاغ شود.

نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با وجود تأکید اعضای کمیسیون عمران بر کاهش قیمت بلیط هواپیما، متأسفانه سازمان هواپیمایی به مصوبه اخیر کمیسیون عمل نکرده و این مسئله جای تأسف و تأمل دارد.

شرکت های هواپیمایی هیچ استدلال منطقی و قانونی برای افزایش نرخ ها ندارند
وی تصریح کرد: کمیسیون عمران مجلس تاکنون سه نشست تخصصی را برای بررسی دلایل افزایش غیرقانونی بلیط هواپیما برگزار کرده و آخرین نشست نیز روز یکشنبه هفته جاری برگزار شد، هدف از برگزاری این کمیسیون، استماع دلایل ایرلاین ها برای افزایش نرخ ها بود که این امر صورت گرفت و مشخص شد که شرکت های هواپیمایی هیچ استدلال منطقی و قانونی برای افزایش نرخ ها ندارند، این مسئله موجب شد که در پایان نشست، رئیس سازمان هواپیمایی به صراحت اعلام کرد که قیمت ها کاهش می یابد.

ایرلاین ها در افزایش غیرقانونی بلیط هواپیما تخلف کرده اند/ مجلس کوتاه نخواهد آمد
یوسفی ادامه داد: در شرایط کنونی این موضوع شفاف و واضح است که ایرلاین ها در افزایش غیرقانونی بلیط هواپیما تخلف کرده اند و قطعا مجلس بر سر این موضوع کوتاه نخواهد آمد.

وی با اعلام اینکه مجلس به دنبال استفاده از ابزارهای نظارتی برای مقابله با نرخ نامه غیرقانونی شرکت های هواپیمایی است، افزود: به طور حتم با آغاز به کار مجلس در ابتدای هفته آینده، نمایندگان از ابزارهای نظارتی خود استفاده می کنند، از این رو در صورت تداوم این وضعیت، سوال از وزیر راه و شهرسازی در دستور کار مجلس قرار خواهد گرفت.

ارجاع پرونده تخلفات ایرلاین ها به کمیسیون اصل۹۰/ ارسال تخلفات احتمالی به قوه قضائیه برای صدور حکم
یوسفی ادامه داد: همچنین نمایندگان به دنبال ارسال پرونده تخلف ایرلاین ها به کمیسیون اصل نودم قانون اساسی مجلس هستند، تا این پرونده در این کمیسیون نیز رسیدگی شده و تخلفات احتمالی شرکت های هواپیمایی برای صدور حکم به قوه قضائیه ارسال شود.

شرکت های هواپیمایی در چند قدمی تحقیق و تفحص مجلس
این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: یکی دیگر از ابزارهای مجلس برای شفاف کردن عملکرد ایرلاین ها و بازگرداندن آن ها به مدار قانون، تدوین و اجرای طرح تحقیق و تفحص از شرکت های هواپیمایی است که این مسئله نیز در صورت لزوم کلید خواهد خورد.

وی درباره موضوعات مطرح شده مبنی بر ناتوانی مدیران سازمان هواپیمایی برای ساماندهی بازار بلیط هواپیما و مدیریت ایرلاین ها، افزود: ساختار حاکمیتی نظام جمهوری اسلامی آنقدر توانمند و قدرتمند است که اجازه بروز چنین مسائلی را نخواهد داد، از این رو اگر نهادی یا سازمانی بخواهد از قانون تخطی کند، قانون گذار آنقدر توانمند است که برخوردی قانونی با مسببان و متخلفان انجام دهد.

کد خبر: ۵۳٬۴۷۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha