۲۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۴
گیلان در گیر و دار برف و برق/ وعده پایان خاموشی تا آخر وقت امروز
گزارش بازار از آخرین وضعیت استان شمالی؛

گیلان در گیر و دار برف و برق/ وعده پایان خاموشی تا آخر وقت امروز

معاون برنامه ریزی شرکت توانیر با بیان اینکه بیش از ۷۰ درصد مشترکان گیلانی برق دار شده اند، اعلام کرد: طی یک روز گذشته برق ۱۷۰ روزستای استان گیلان وصل شده و تنها ۱۱۰ روستا در خاموشی به سر می‌برند.

بازار- شهرهای شمالی و شمال غربی هنوز از کمای برفی خارج نشده اند. تصاویر منتشر شده در فضای مجازی از بسته شدن راه‌های مواصلاتی  خبر می دهد. شرایط به قدری نگران کننده است که حسن روحانی رئیس جمهوری دیروز  به  وزیران راه و شهرسازی، نیرو، ارتباطات و فناوری اطلاعات و کشور دستور داد تا تمامی امکانات وزارتخانه های خود را برای تسریع در روند خدمت رسانی به مردم و کاستن از مشکلات ناشی از این  بارش ها بکار گیرند.

همچنین از رشت خبر می رسد رئیس سازمان برنامه و بودجه، به عنوان نماینده رئیس جمهوری و دولت، وارد منطقه شده  تا از نزدیک مشکلات را بررسی کند. بعد از محمدباقرنوبخت حالا رضا اردکانیان  وزیر نیرو هم امروز عازم رشت شده است. با این وجود کم نیستند روستاهایی که  نه آب و برق دارند و نه جاده. روستاهایی که با وجود گذشت حدود ۳ روز از بارندگی‌ها هیچ گزارش مشخصی از وضعیت مردمان آنها وجود ندارد.  معاون برنامه‌ریزی شرکت توانیر  در گفتگو با بازار می‌گوید: از وضعیت برخی از روستاهایی که در مسیرهای صعب العبور قرار دارند، اطلاعی نداریم. با این وجود  تمام تلاش خود را برای خدمات رسانی به روستاها انجام می دهیم. آنگونه که سخنگوی صنعت برق می گوید: مهم ترین مشکل در وصل کردن برق روستاها مربوط به بسته بودن جاده‌هاست .

مصطفی رجبی مشهدی سخنگوی صنعت برق   با بیان اینکه خدمات رسانی به برخی از روستاهای صعب العبور از طریق بالگرد در حال انجام است، ادامه داد: از دیروز تا حالا ۱۵۰ اکیپ عملیاتی در حال حل مشکل برق روستاهای استان گیلان هستند.

آنگونه که این مقام مسئول اعلام کرده مشکل برق ۱۷۰ روستای گیلان حل شده و تنها ۱۱۰ روستا در خاموشی به سر می برند که با توجه شرایط مساعد جوی احتمال می رود تا پایان امروز دیگر هیچ خاموشی در این استان نداشته باشیم.

 او همچنین با بیان اینکه ۲ پست انتقال ۲۳۰ کیلوولت سیاهکل و چابک سر برق دار شده اند، ادامه داد : با  اتصال این پست ها به شبکه سراسری، بخش عمده ای از مشترکان گیلانی، امشب برقدار می شوند.

به گفته رجبی مشهدی، پست های  برق لاهیجان، چمخاله، سیاهکل  و لنگرود ساعتی پیش با تلاش گسترده اکیپ های عملیاتی برقدار شده بودند.

آنگونه که این مقام مسئول اعلام کرد که در حال حاضر از میزان خاموشی‌هایی که ابتدای امر وجود داشت و باعث بی‌برق شدن ۲۵۰ هزار مشترک شده بود، کاسته شده است به طوری که اکنون بیش از ۷۰  درصد از این تعداد مشترکان برق‌دار شده‌اند.

سخنگوی صنعت برق: مشکل عمده گروه‌های عملیاتی و شناسایی همچنان مسدود بودن راه‌های دسترسی است و در صورتی که این مشکل رفع شود، سرعت برق‌رسانی افزایش خواهد یافت.

کد خبر: ۵٬۳۴۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha