۲۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۱
پروژه ۱۵ ساله سیمان سمنگان خراسان شمالی با ۵۰۰ میلیارد تومان خاک می‌خورد
نماینده مردم پنج شهرستان خراسان شمالی:

پروژه ۱۵ ساله سیمان سمنگان خراسان شمالی با ۵۰۰ میلیارد تومان خاک می‌خورد

بجنورد- پاکمهر نماینده مردم پنج شهرستان خراسان شمالی گفت: پروژه سیمان سمنگان استان با ۵۰۰ میلیارد تومان به حال خود رها شده است.

سید محمدپاکمهر در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، اظهار داشت: در حال حاضر پروژه سیمان سمنگان با ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار خاک می‌خورد.

وی افزود: این پروژه یکی از این پروژه‌هایی است که بالغ ‌بر ۱۵ سال به حال خود رها شده است در حالی‌که این پروژه در صورت افتتاح می‌تواند دو هزار شغل در استان ایجاد کند که تأثیر به سزایی در میزان نرخ اشتغال خراسان شمالی دارد.

رئیس مجمع نمایندگان خراسان شمالی با بیان اینکه قرارگاه خاتم انبیاء تاکنون پروژه ی در این استان نداشته است گفت: در دیدار با فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیاء (ص) خواستار ورود به پروژه‌های این استان شدم.

پاکمهر در خصوص پروژه های نیمه تمام و غیر فعال استان نیز افزود: بسیاری از پروژه‌های استان مانند پروژه‌های معدنی به دلیل نبود راه دسترسی غیرفعال است و نیاز است که قرارگاه خاتم‌الانبیاء به پروژه‌های خراسان شمالی نگاه ویژه داشته باشد.

خراسان شمالی محروم از بزرگراه
وی با بیان اینکه میزان دسترسی استان خراسان شمالی به راه‌های روستایی ۱۰ درصد از میانگین کشور پایین‌تر است، افزود: باوجود بهره‌برداری از پروژه‌های آزادراهی گسترده در کشور اما این استان حتی از یک کیلومتر آزادراه هم برخوردار نیست و در واقع خراسان شمالی با تمام داشته‌های خود هیچ‌چیز ندارد.

نماینده مردم بجنورد، مانه و سملقان، گرمه و جاجرم و راز و جر گلان به کارخانه آلومینای جاجرم به‌عنوان بزرگ‌ترین کارخانه تولیدکننده پودرآلومینای در خاورمیانه در این استان اشاره کرد و گفت: به خاطر نبود اعتبار فاز دوم و تکمیلی این کارخانه اجرا نمی‌شود.

پاک مهر ادامه داد: درد ما این است که سازمان خصوصی‌سازی تصمیم به واگذاری کارخانه به سازمان تأمین اجتماعی شده است.

کد خبر: ۵۳٬۴۰۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha