۲۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۰
رشد درآمدهای مالیاتی، بودجه کشور را از نفت مستقل خواهد کرد
عضو سابق شورای راهبردی نظام مالیاتی:

رشد درآمدهای مالیاتی، بودجه کشور را از نفت مستقل خواهد کرد

یزدی زاده، عضو سابق شورای راهبردی نظام مالیاتی با تاکید بر ضروری بودن ایجاد یک سیستم مالیاتی پایدار، عنوان کرد: اگر در بخش شفاف اقتصاد، درآمد مالیاتی به اندازه کشور پاکستان برسد، درآمدهای مالیاتی بیش از صد درصد رشد خواهد کرد.

به گزارش بازار، محمدرضا یزدی زاده عضو سابق شورای راهبردی نظام مالیاتی با تصریح بر اینکه مالیات مهمترین عامل تامین مالی پایدار در اقتصادهای پیشرفته محسوب می شود، گفت: وقتی دولت نتواند از منابع مالی پایدار که مالیات است منابع مالی مورد نیاز خود را تامین کند دچار کسری بودجه خواهد شد و در این صورت دولت مجبور به استقراض از بانک مرکزی خواهد شد.

وی اظهار کرد: در چنین حالتی، دولت در واقع یک مالیات از تمام جامعه به بدترین شکل ممکن می گیرد. این اقدام بیشترین ضربه را به اقتصاد جامعه می زند زیرا سبب تورم، شکاف طبقاتی و از بین رفتن مزیت صادراتی خواهد شد.

عضو سابق شورای راهبردی نظام مالیاتی با تاکید بر ضروری بودن ایجاد یک سیستم مالیاتی پایدار عنوان کرد: این سیستم پایدار قطعا توان تامین درآمدهای مالیاتی کشور را خواهد داشت. در اقتصاد دو بخش شفاف و زیرزمینی داریم؛ اگر در بخش شفاف اقتصاد، درآمد مالیاتی به اندازه کشور پاکستان برسد، درآمدهای مالیاتی بیش از صد درصد رشد خواهد کرد و بودجه کشور مستقل از نفت خواهد شد.

وی با بیان اینکه سیستم مالیاتی کارآمد است که هوشمند عمل کند، اظهار کرد: در صورتی که سیستم مالیاتی هوشمند باشد، می تواند فشار مالیاتی را به نقاطی که لازم است وارد کند و در حقیقت از افراد پر درآمد مالیات بیشتر دریافت خواهد شد و افراد کم درآمد یا مالیات کمتری می پردازند و یا مالیات پرداخت نمی کنند. این مسئله سبب هدایت سرمایه ها خواهد شد.

کد خبر: ۵۳٬۳۷۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha