۲۱ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۸
روش هایی برای آینده بهتر استخراج معادن

روش هایی برای آینده بهتر استخراج معادن

معدنکاران برای استخراج معادن بایستی روش های بهتری را در دستور کار خود قرار دهند؛ در این مطلب به ویژگی هایی در این زمینه اشاره شده است.

سجاد صفری؛ بازارهنگامی که افراد تصوری از آینده استخراج معدن دارند؛ هر شخصی، ایده متفاوتی دارد. از آنجا که افکار عمومی، استخراج را یک صنعت قدیمی، کثیف، خطرناک و دارای مناقشه زیست محیطی می دانند بنابراین، شرکت ها دو راه نوآوری یا راکد را پیش رو دارند.

بر اساس گزارشی از IBM با عنوان پیش بینی آینده معدن، شرکت های معدنی مجبور هستند مدل های تجاری سخت و آهنی از گذشته را از دست بدهند و به شرکتی سیال، انعطاف پذیر و چابک تبدیل شوند که آماده فرصت هستند. در همان زمان، بسیاری از فعالیت های اصلی معادن، فعالیت ها و صلاحیت ها از رویه عملی امروز انجام خواهد شد. گاهی این سوال مطرح می شود که چه چیزی متفاوت خواهد بود؟ و گاهی، چه کارهایی بهتر است انجام بدهیم؟
ویژگی های زیر ترکیبی از بهترین و درخشان ترین روش ها در استخراج معدن است. ما آنچه را که باید برای آینده استخراج مورد بحث، بررسی، پیشرفت و ساخت قرار گیرد را نقد می کنیم:

۱- نوآوری در مدل کسب و کار:
از لحاظ تاریخی، شرکت های معدنی، رشد تولید را با هزینه بهره وری بر اساس حجم و هزینه، دنبال می کردند؛ خب، الان زمان یک تغییر است.
مدل های جدید تجاری، بایستی هم برای سازمان و هم برای مشتری بر روی ارزش تمرکز کنند. شرکت های معدنی، برای ایجاد استحکام مالی تأمین کنندگان، شرکا و مشتریان باید روی تنظیم مجدد روابط تمرکز کنند. در عوض، این، روابط سودمند طولانی مدت را فراهم می کند که شرکت ها را قادر می سازد فقط از روابط تجاری کالا فراتر روند.

شرکت ها باید:
- اجازه بدهند که مدل تجاری آنها براساس تقاضای مشتری باشد.
- زنجیره تامین را بصورت جامع و بهینه شده به عنوان یک فرآیند یکپارچه مشاهده کنند.
- کاری کنید که عملیات مستقل از جغرافیا باشد.
- از سایر صنایع، شرکا، خریدها و منابع دیگر بیاموزید.
- با استفاده از برنامه های هوشمندانه و تجزیه و تحلیل پیشرفته تجارت، آینده نگر باشید.

۲- مدیریت دارایی:
مدیریت مناسب دارایی، اولویت های متناقض استفاده از دارایی و مراقبت از دارایی، فرصت های عملکرد کوتاه مدت و پایداری بلند مدت و بین سرمایه گذاری های سرمایه ای و هزینه های عملیاتی، خطرات و عملکرد را در نظر گرفته و بهینه می کند.
در آینده، شرکت ها به یک چشم انداز و رویکرد احیا شده برای مدیریت دارایی نیاز دارند. شرکت ها باید تمام چرخه عمر مدیریت دارایی را مشاهده کنند و دید گسترده تری نسبت به کلاس های دارایی و نحوه رفتار و کمک متفاوت هر یک از آنها داشته باشند.

شرکت ها باید:
- دارایی ها را به عنوان ابزاری هوشمند، گزارش موقعیت، وضعیت آنها و سایر معیارهای کلیدی از راه دور و به صورت خودکار مشاهده کنند.
- شامل مجموعه گسترده تری از دارایی ها، از جمله زمین، مزارع، موجودی، فناوری اطلاعات، املاک و مستغلات و زیرساخت ها باشد.
- یک برنامه متمرکز مدیریت دارایی، استفاده از روش های پیشرفته مدیریت دارایی و ابزارها – فناوری های یکپارچه مدیریت دارایی را اجرا کنند.

۳- حاکمیت و همکاری نیروی کار:
طبق مطالعه ای که در استرالیا صورت گرفته است؛ شرکت های معدنی در ارزیابی استانداردهای حاکمیت شرکتی در مقایسه با سایر بخش های صنعت از بدترین عملکردها برخوردار هستند.

آینده استخراج معادن، باعث بهبود استفاده از امکانات دولت و کارگران برای ایجاد تغییر و بهبود شرایط خواهد شد. شرکت ها استراتژی های جدیدی را برای همکاری بین بخش ها، مناطق جغرافیایی، مراحل زنجیره تامین، شرکا، مشتریان و تامین کنندگان اتخاذ می کنند که برای ایجاد چابکی شرکت حیاتی خواهد بود.

شرکت ها باید:
- با تامین کنندگان، مشتریان و شرکا برای کار در مورد مسائل مشترک، بهبود روابط، بهبود بهره وری و ایجاد برنامه های بهتر و دقیق تر همکاری شود.
- در کل، شرکت با چند معدن و سایت معدنی ارتباط برقرار کرده و همکاری کند. فعالیت ها باید از طریق اتاق کنترل مرکزی یا مکان، هماهنگ شوند.
- اجازه دهید تحقیقات و طراحی با همکاری بین شرکت از طریق فروشندگان، شرکا و صنعت تقویت شود.

۴- انرژی و محیط زیست:
اکنون زمان آن فرا رسیده است که صنعت معدن برای ایجاد تغییرات اساسی در جامعه و همچنین بهبود هزینه ها و جذب استعدادهای جدید تصمیمی موثر در زمینه انرژی و محیط زیست اتخاذ کند. برنامه ها و فن آوری های جدید بیشتر برای مدیریت مواد مصرفی مانند کربن، آب و سوخت از انتهای دیگر اجرا می شوند. دوستدار محیط زیست یا "سبز شدن" چیزی فراتر از یک ترفند بازاریابی نخواهد بود.
شرکت ها باید:
- برنامه های مسئولیت اجتماعی شرکت را تا آنجا که ممکن است در بسیاری از جنبه های تجاری خود ادغام کنند.
-  استفاده از فرآیند اطلاعات و ابزارهای تحلیلی برای مدیریت مواد مصرفی محیطی و انرژی در دستور کار خود قرار بدهند.
-  طرفداران محیط زیست را به کار و پشتیبانی از عملیات پاکسازی معدن جذب کنند.

۵- عملیات از راه دور:
اگرچه، تقریباً همه می دانند اتوماسیون، آینده استخراج است؛ اما بیشتر معادن، هنوز با رویکرد بومی سازی اداره می شوند. ایده، پشت مکان های از راه دور انتقال مراکز کنترل به مکانی متمرکز است که در آن می توان عملکرد استخراج را در سایت ها و مکان ها اندازه گیری کرد. این اجازه می دهد تا معیارها و فرآیندهای اندازه گیری استاندارد و به طور جهانی پذیرفته شوند.

شرکت ها باید:
- کاهش مدیریت زائد باعث کاهش هزینه ها می شود.
- در صورت امکان از اتوماسیون، از جمله، تجهیزات رباتیک و کنترل از راه دور و حمل و نقل برای شرکت مورد استفاده قرار بگیرد.

کد خبر: ۵۳٬۳۲۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha