۲۰ آبان ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۶
۸۰ درصد چاه‌های غیرمجاز در حال حفاری آذربایجان‌شرقی مسدود شدند
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان شرقی:

۸۰ درصد چاه‌های غیرمجاز در حال حفاری آذربایجان‌شرقی مسدود شدند

تبریز- مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: ۸۰ درصد چاه‌های غیرمجاز در حال حفاری برای برداشت آب‌های زیرزمینی این استان در سال‌های اخیر شناسایی و مسدود شده‌اند.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه ای آذربایجان شرقی، یوسف غفارزاده روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: شناسایی و انسداد چاه های غیرمجاز و تعیین تکلیف چاه های بدون پروانه قبل از سال ۱۳۸۵، از طرح های حساس طرح احیاء و تعادل بخشی آب های زیرزمینی به حساب می آید که هدف آن کنترل اضافه برداشت ها و جبران کسری مخازن آب های زیرزمینی و احیاء آبخوان های دشت های استان است.

وی ادامه داد: ۲۵ هزار حلقه چاه مجاز و ۲۳ هزار حلقه چاه غیرمجاز در استان آذربایجان شرقی وجود دارد، ولی چاه عمیق غیر مجاز به آن معنای متداول در استان وجود ندارد.

وی ادامه داد: تمامی این تعداد، چاه هایی هستند که نهایت عمق آنها ۲۵ متر است و به صورت دستی حفر شده اند، ضمن اینکه شهرستان های بناب، مراغه و ملکان داری ۸۰ درصد از چاه های غیر مجاز استان هستند.

غفارزاده ادامه داد: ۱۴ هزار حلقه چاه غیرمجاز قبل از سال ۱۳۸۵ و ۹ هزار حلقه چاه غیرمجاز بعد از سال ۱۳۸۵ در آذربایجان شرقی وجود دارد، ۸۰ درصد این چاه ها در سه شهرستان بناب، مراغه، ملکان و ۲۰درصد بقیه در ۱۸ شهرستان دیگر وجود دارند.

کد خبر: ۵۳٬۲۸۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha