۲۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۲
ساندویچی ها تا ساعت ۲۴ می توانند برای تحویل غذای بیرون بر فعال باشند/ حلب روغن ۱۶ کیلویی ۳۶۰ هزار تومان
رئیس اتحادیه اغذیه فروشان تهران:

ساندویچی ها تا ساعت ۲۴ می توانند برای تحویل غذای بیرون بر فعال باشند/ حلب روغن ۱۶ کیلویی ۳۶۰ هزار تومان

احمدی شهریور، رئیس اتحادیه اغذیه فروشان و موادغذایی تهران گفت: واحدهای صنفی ساندویچ فروشان می توانند پس از ساعت ۱۸ تا ساعت ۲۴ غذای خود را بدون عرضه به صورت بیرون بر عرضه کنند.

بازار؛ گروه اصناف: «اسداله احمدی شهریور» عصر سه شنبه در گفتگو با خبرنگار بازار افزود: طبق مصوبه ستاد ملی کرونا قرار بود همه ساندویچی فروشان ساعت ۱۸ کار خود را تعطیل کنند، اما با مراجعه به مراجع قانونی و ارائه مدارک مورد نیاز موافقت شد که تغذیه فروشان بدون پذیرایی در داخل به صورت بیرون بر غذای مورد نیاز مشتریان خود که به صورت تلفنی سفارش آن را دریافت کرده اند به مشتریان عرضه کنند.

فعالیت ۳هزار اغذیه و موادغذایی فروش در تهران
وی با بیان اینکه هم اکنون بیش از سه هزار واحد صنفی با پروانه کسب است گفت: ممکن است تعدادی از واحدهای صنفی اغذیه فروشان در تهران بدون پروانه کسب فعالیت کنند و یا پروانه کسب آنها در فرآیند صدور قرار گرفته باشد.

وی با اشاره به پایان کار تغذیه فروشان در تهران افزود: طبق روال گذشته در شش ماه اول اغذیه و مواد غذایی فروشان تا ساعت یک بامداد و نیمه دوم سال تا ساعت ۲۴ می توانند به فعالیت خود در واحد صنفی ادامه دهند.

کاهش بیش از ۵۰ درصدی فروش
رئیس اتحادیه اغذیه فروشان و موادغذایی تهران با اشاره به کسادی بازار ساندویچ فروشان به علت شیوع بیماری کرونا، بیان کرد: به علت کمبود مشتری پس از انتشار کرونا هم اکنون فروش ساندویچی ها بیش از ۵۰ درصد کاهش یافته است.

احمدی شهریور تصریح کرد: با توجه به کسادی بازار تعدادی از اغذیه فروشان در تهران با شیوع بیماری کرونا واحد صنفی خود را تعطیل کرده اند، زیرا باز کردن مغازه ها هزینه های زیادی را به صاحبان آنها تحمیل می کند و با کاهش مشتریان درآمد صاحبان واحدهای صنفی اغذیه فروشان بسیار اندک شده است.

رئیس اتحادیه اغذیه فروشان و موادغذایی تهران اظهارداشت: کرونا ضربه مهلکی بر صنف ما وارد کرده است و از طرفی با افزایش قیمت مواد اولیه که بیش از ۱۰۰ درصد افزایش یافته قیمت ساندویچ به طور متوسط ۳۰ درصد رشد داشته است.

حلب روغن ۱۶ کیلویی ۳۶۰ هزار تومان
وی بیان کرد: زمانی حلب روغن ۱۶ کیلوگرمی را ۱۱۰ هزار تومان می خریدیم اما قیمت آن در بازار توسط دلالان به ۳۶۰ هزار تومان افزایش یافته، ضمن اینکه کمبود آن در بازار بسیار محسوس است و به راحتی نمی تواند آن را تهیه کرد.

رئیس اتحادیه اغذیه فروشان و موادغذایی تهران افزود: وقتی در بازار عرضه کم شود و تقاضا بیشتر در این صورت شاهد افزایش قیمت کالا خواهیم بود، لذا هم اکنون روغن ۱۶ کیلویی به قیمت ۳۶۰ هزار تومان و مواد اولیه مورد نیاز اغذه فروشی ها با بیش از دو برابر تهیه می شود.

احمدی شهریور تاکید کرد: با توجه به افزایش هزینه ها و کاهش فروش اغذیه فروشان در سطح شهر تهران، صاحبان ساندویچی ها به سود اندک قانع هستند تا همچنان چراغ مغازه های آنان روشن بماند.

کد خبر: ۵۳٬۲۱۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha